کام‌ایر بجای خبرنگاران اقارب رییس شرکت را انتقال داد

© Photo / Facebook/KAM AIRشرکت هوایی کام ایر
شرکت هوایی کام ایر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.09.2021
عضو شوید
شرکت هوایی کام ایر متهم شده است که 155تن از اقارب رییس این شرکت را در لباس خبرنگار و واجدان شرایط تخلیه از افغانستان جا زده و به ابو ظبی انتقال داده است.

 به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری بلومبرگ گزارش داده است که شرکت هوایی کام ایر در جریان پروازهای تخلیه 155 نفر از اقارب رییس این شرکت را  از میدان هوایی کابل به امارات متحده عربی انتقال داده است.

براساس این گزارش، شرکت هوایی کام ایر که از همکاران روند تخلیه وزارت خارجه آمریکا بود، 155 تن از اقارب رییس عمومی این شرکت را در پروازی که قرار بود خبرنگاران را انتقال دهد، به ابوظبی انتقال داده است.

گزارش می‌گوید که افراد بیرون شده ازافغانستان در فهرست خروج نبودند و زمانی که وزارت خارجه امریکا متوجه این موضوع می‌شود، استفاده از خطوط هوایی کام ایر برای انتقال افراد در معرض خطر را متوقف ساخته است.

kam air - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.09.2021
ازسرگیری پرواز های داخلی "کام ایر" برای ولایات

شرکت هوایی کام ایر اما با رد این ادعا می‌گوید که این شرکت در جریان پروازهای تخلیه، دخالتی در انتخاب افراد برای خروج نداشت و تنها انتقال آنان را به عهده داشت.

محمد داوود شریفی، رییس اجرایی شرکت هوایی کام ایر، گفت: «دو پرواز ما داشتیم، یکی به ابوظبی و یکی هم به طبلسی. طبق لیست ترتیب شده از بیرون مردم پرواز کردند؛ البته زیاد مردم مانده و آنان سر و صدا راه انداخته اند. کام ایر یا فامیل کام ایر هیچ در این دخیل نبوده است.»

به نقل از گزارش، اقارب رییس عمومی شرکت هوایی کام ایر که به ابوظبی انتقال داده شده اند، در بی‌سرنوشتی به سر می‌برند.

با این حال، منابع تایید می‌کنند که برخی از اقارب رییس عمومی این شرکت با هواپیماهای کام ایر در جریان پروازهای تخلیه از افغانستان بیرون ساخته شده اند.

این در حالی است که کام ایر در حال حاضر تنها به اسلام آباد پرواز خارجی دارد که از مزار شریف انجام می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала