شاهین: از سازمان ملل می خواهم که مردم افغانستان را از نمایندگی در سازمان ملل محروم نکند

© Sputnik / Z.Mشاهین: از سازمان ملل می خواهم که مردم افغانستان را از نمایندگی در سازمان ملل محروم نکند
شاهین: از سازمان ملل می خواهم که مردم افغانستان را از نمایندگی در سازمان ملل محروم نکند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.09.2021
عضو شوید
سخنگوی پیشین گروه طالبان از سازمان ملل خواست تا نزدیک به 40 میلیون افغانستانی را از نمایندگی خود در سازمان ملل محروم نکند. 
شاهین تائید ناشده وضعیت صفحه توییتر خود را به نماینده افغانستان در سازمان ملل تغیر داد+عکس - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.09.2021
شاهین تائید ناشده وضعیت صفحه توییتر خود را به نماینده افغانستان در سازمان ملل تغیر داد+عکس

به گزارش اسپوتنیک، سهیل شاهین سخنگوی پیشین گروه طالبان که از طرف این گروه به عنوان نماینده دایم افغانستان در سازمان ملل گماشته شده گفته است، که افغانستان در حال گذر از یک لحظه تاریخی است، اکنون هر سانتی متر از کشور تحت کنترل ما است ، رژیم پیشین فرو افتاده است. من از جامعه بین المللی به ویژه ملل متحد می خواهم که چوکی افغانستان را به امارت اسلامی افغانستان بدهند. ما می خواهیم به مردم خود تحویل دهیم. با به دست آوردن چوکی سازمان ملل متحد، ما به راحتی می توانیم کمک های بشردوستانه را با هماهنگی جامعه بین المللی به مردم افغانستان ارائه دهیم.

او افزوده است؛ که زمستان آغاز شده است، تسهیل کمک های بشردوستانه به هر افغانستانی وظیفه همه است. درهای ما برای همکاری باز است و ما آماده همکاری با هر سازمان بین المللی در این زمینه هستیم.
او در ادامه گفته است، که امارت اسلامی افغانستان تنها نماینده واقعی افغانستانی ها است، واقعیات آن را ثابت کرده اند. بر اساس قوانین بین المللی، حق نمایندگی ما در سازمان ملل متحد است، من از سازمان ملل می خواهم که حدود 40 میلیون افغانستانی را از نمایندگی خود در سازمان ملل محروم نکند.
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان در تاریخ 15 اگوست به جز پنجشیر همه ولایت های افغانستان را زیر کنترل خود در آوردند و پس از چندی به ولایت پنجشیر لشکرکشی کردند که تاکنون در این ولایت میان نیروهای جبهه مقاومت ملی افغانستان و جنگجویان گروه طالبان درگیری جریان دارد. گروه طالبان همچنان چند هفته پیش کابینه خود را اعلام کرد، که تاکنون هیچ کشور دنیا حکومت این گروه را به رسمیت نشناخته است. سازمان ملل هم به همین منظور تاکنون از پذیرش نماینده گروه طالبان در این سازمان ابا ورزیده و نماینده دولت پیشین این کشور را به عنوان نماینده افغانستان می شناسد. 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала