قریشی: برای جلوگیری از بحران انسانی در افغانستان به مساعی مشترک بین المللی نیاز است

© AP Photo / B.K. BangashPakistani Foreign Minister Shah Mahmood Qureshi speaks to reporters at the Foreign Ministry in Islamabad, Pakistan, Sunday, March 1, 2020
Pakistani Foreign Minister Shah Mahmood Qureshi speaks to reporters at the Foreign Ministry in Islamabad, Pakistan, Sunday, March 1, 2020 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.09.2021
عضو شوید
 وزیرامور خارجه پاکستان برای جلوگیری از بحران انسانی و فروپاشی اقتصاد در افغانستان برای مشارکت بین‌المللی تأکید کرد.

به گزارش اسپوتنیک،  شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان در دیدار با کمیته روابط خارجی مجلس نماینده‌گان بریتانیا، بر مشارکت جامعه بین‌المللی برای جلوگیری از بحران  انسانی در افغانستان تأکید کرده است.

پاکستان: طالبان مخالف ایجاد دولت فراگیر نیست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.09.2021
پاکستان: طالبان مخالف ایجاد دولت فراگیر نیست

شاه‌محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان، روز سه‌شنبه، ششم میزان، در رشته توییت‌هایی گفته است که با کمیته روابط خارجی و شماری از اعضای مجلس نماینده‌گان بریتانیا در مورد افغانستان گفت‌وگو کرده است.

قریشی در این دیدار گفته است که برای جلوگیری از بحران انسانی و فروپاشی اقتصادی در افغانستان، مشارکت جامعه بین‌المللی مهم است.

گفتنی است  پس از استقرار طالبان در کابل در 15 آگست ، فقر ، گرسنگی، بیکاری و آوارگی بیشتر شده است . مشکل اصلی این گروه در افغانستان  ، به رسمیت نشناختن مجامع بین المللی و کشورهای جهان است که تا کنون نتوانسته نورم های جهانی از جمله لغو محدودیت های  فعالیت زنان ، اجازه ندادن به انها برای بیرون امدن از منزل ، رفتن به مدرسه و دانشگاه و حقوق بشر را رعایت کنند و کابینه معرفی شده این گروه هم فراگیر، همه شمول و عدالت محور نیست  و این موضوع  با  انتقاد کشورهای مختلف مواجه شده است .

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала