آغاز تحقیقات سازمان ملل در مورد قتل‌های هدف‌مند، محدودیت زنان و آزادی بیان در افغانستان

© AP Photo / Ronald ZakШтаб-квартирой ООН в Вене
Штаб-квартирой ООН в Вене - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.09.2021
عضو شوید
تیمی از کارشناسان سازمان ملل متحد در مورد قتل‌های هدف‌مند، محدودیت زنان و آزادی بیان در افغانستان تحقیق می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رویترز،  قرار است تیمی از فعالان سازمان ملل متحد در مورد قتل‌های هدف‌مند و محدودیت زنان و آزادی بیان از سوی طالبان در افغانستان تحقیقات خود را آغاز کند.

این تصمیم هم‌زمان با درخواست شماری از فعالان مدنی و مقام‌های برکنار شده حکومت پیشین برای بررسی گزارش‌های مربوط به قتل‌های هدف‌مند و محدویت زنان و آزادی بیان در افغانستان گرفته شده است.

واکنش اتحادیه اروپا به برنامه ایران برای غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.09.2021
سفیر افغانستان در سازمان ملل: اجیران خارجی به طالبان در قتل مردم پنجشیر کمک می کنند

اگنس کالامارد‌، دبیرکل عفو بین‌الملل که از محققان سابق سازمان ملل متحد در زمینه قتل‌های غیرقانونی است‌، گفت که نظارت بر حقوق بشر در حال حاضر «فوق‌العاده مهم» است.

 از سویی هم، کن روث، مدیر اجرایی دیده‌بان حقوق بشر‌، گفته است که برای شروع تحقیقات فقط یک گزارشگر کافی نیست و با توجه به پیچیده‌گی وضعیت به یک مکانیسم تحقیق و تیم کامل و دستورالعمل مشخص نیاز است.

او افزوده است: «حفظ شواهد هم‌چنین برای ارسال پیام واضح مبنی بر این‌که  جنایات بین‌المللی بدون توجه و بدون مجازات نمی‌ماند، به طالبان بسیار مهم است.»

شماری از فعالان سازمان ملل متحد در حالی برای انجام تحقیقات در مورد قتل‌های هدف‌مند و محدودیت زنان و آزادی بیان اعلام آماده‌گی کرده است که با قدرت‌گیری طالبان در کابل، شمار زیادی، آن‌ها را متهم به قتل نظامیان و کارکنان دولت پیشین و محدودسازی زنان و آزادی بیان می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала