رئیس دانشگاه کابل: زنان تا فراهم شدن شرایط در خانه بمانند/ زن مادر است، زن خواهر است، زن همسر است

© Kabul University Facebook رئیس دانشگاه کابل: زنان تا فراهم شدن شرایط در خانه بمانند/ زن مادر است، زن خواهر است، زن همسر است
رئیس دانشگاه کابل: زنان تا فراهم شدن شرایط در خانه بمانند/ زن مادر است، زن خواهر است، زن همسر است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.09.2021
عضو شوید
رئیس دانشگاه کابل ضمن تکذیب گزارش نیویورک‌تایمز درباره محرومیت زنان از تحصیل، گفت: زنان تا فراهم شدن شرایط در خانه بمانند.

محمد اشرف غیرت به عنوان رئیس دانشگاه کابل گماشته شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.09.2021
محمد اشرف غیرت به عنوان رئیس دانشگاه کابل گماشته شد
به گزارش اسپوتنیک، محمد اشرف غیرت رئیس دانشگاه کابل با بیان اینکه نیویورک‌تایمز از اظهارات وی برداشت نادرستی داشته، گفت: زنان تا فراهم شدن شرایط در خانه بمانند.

وی افزود: تا زمانی که شرایط اسلامی در دانشگاه حاکم شود، بهتر است زنان در خانه بمانند. 

او همچنان در یک تویت دیگرش نوشته است، که زن مادر است، زن خواهر است، زن همسر است. ما به خواهران خود احترام داریم و به تامین تمام حقوق شان در چوکات اسلام متعهد هستیم.

پیش از این نیویورک تایمز گزارش کرده بود که رئیس جدید دانشگاه کابل با تشدید محدودیت‌ها بر زنان روز دوشنبه گفته که زنان بعنوان استاد یا دانشجو، از تحصیل در این دانشگاه محروم خواهند بود.

این رسانه آمریکایی مدعی شد که طالبان در زمان به قدرت رسیدن اعلام کردند که به حقوق زنان احترام خواهند گذاشت. اما رهبران طالبان اخیرا یک کابینه تمام مردانه معرفی کردند و دولت جدید با اشاره به نگرانی‌های امنیتی، بازگشت زنان به محل کار را ممنوع کرده است.

طالبان دو هفته پیش غیرت ۳۴ ساله را بعنوان رئیس دانشگاه کابل منصوب کرد.

نیویورک تایمز اضافه کرد: هفته گذشته در اقدامی نمادین اتحادیه معلمان افغانستان و در اعتراض به انتصاب غیرت با ارسال نامه‌ای به دولت موقت طالبان خواستار لغو این انتصاب شدند.

اما غیرت در مصاحبه با تایمز نگرانی‌های مربوط به انتصاب خود را رد کرد و گفت: من هنوز کار را شروع نکرده ام. آنها چگونه می‌دانند که من واجد شرایط هستم یا نه؟ اجازه دهید زمان قضاوت کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала