پسر قهرمان ملی: تا آزادی را به مردم برنگردانیم از پا نمی‌نشینیم

© @https://twitter.comپسر قهرمان ملی: تا آزادی را به مردم برنگردانیم از پا نمی‌نشینیم
پسر قهرمان ملی: تا آزادی را به مردم برنگردانیم از پا نمی‌نشینیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.09.2021
عضو شوید
رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان در تازه ترین گفته‌هایش از ادامه مقاومت علیه طالبان سخن گفته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آماج، احمد مسعود رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان در گفتگو با خبرگزاری بلومبرگ عربی الشرق، اظهار داشته است که اگر علیه گروه طالبان ایستادگی نشود، افغانستان به پناه‌گاه امن تروریزم جهانی تبدیل خواهد شد.

احمد مسعود: مابه هیچ عنوان جنگ را بر کسی تحمیل نکردیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.09.2021
احمد مسعود: ما به هیچ عنوان جنگ را بر کسی تحمیل نکردیم

آقای مسعود گفت: هرگز حکومتی را که به زور اسلحه سر کار آمده باشد به رسمیت نمی‌شناسیم و از تمام کشورهایی‌که برای به رسمیت شناختن دولت طالبان هیچ آمادگی ندارند، قدردانی می‌کنم."

رهبر جبهه مقاومت افزود که آنها خواستار حکومتی هستند که آورنده صلح در افغانستان باشد، تا همه اقشار جامعه در آن خود را دخیل بدانند.

پسر قهرمان ملی نیز افزود که حکومت طالبان را نه تنها مردم افغانستان بلکه جامعه جهانی نیز ابراز رضایت نمی‌کند، چون این حکومت تروریستی است و بیشتر اعضای این گروه در لیست سیاه تروریزم قرار دارد.

فکری که آقای مسعود در مورد افغانستان برسر دارد چنین است: "در گام اول ما خواستار بازگردان آزادی مردم افغانستان هستیم. شاید رسیدن به این هدف طولانی باشد، این روند به حمایت مردم وهم‌سویی بین‌المللی بستگی دارد و ما تا به‌حال تسلیم نشدیم و به مقاومت خود ادامه می‌دهیم و روز به روز جبهه مقاومت گسترده‌تر می‌شود."

احمد مسعود نیروهای جبهه مقاومت ملی را در پنجشیر رهبری می‌کند. او پس از سقوط کابل به دره پنجشیر رفت. هرچند جبهه مقاومت و طالبان در ابتدا وارد مذاکره شدند؛ اما پس از شکست مذاکرات، طالبان حملات خود را به پنجشیر آغاز و پس از چندین روز دیگر اعلام کردند که این ولایت را به صورت کامل تصرف کرده‌اند. نیروهای مقاومت ملی اما می‌گویند که پنجشیر به صورت کامل سقوط نکرده است و مقاومت ادامه دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала