چرا طالبان خبرنگار افغانستان را اعدام می‌کنند؟

© Photo / facebook account of morteza samadiچرا طالبان خبرنگار افغانستان را اعدام می‌کنند؟
چرا طالبان خبرنگار افغانستان را اعدام می‌کنند؟ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.09.2021
عضو شوید
مرتضی صمدی از عکاسان و خبرنگاران هرات توسط طالبان پس از لت‌وکوب شدید دست‌گیر شده است و تا اکنون در زندان طالبان به‌سر میبرد.

مصطفی صمدی، برادر مرتضی صمدی خبرنگار آزاد افغانستان در صحبت با خبرگزاری اسپوتنیک تاکید کرد که تاکنون خانواده وی از حکم اعدام او که در رسانه‌های اجتماعی همگانی شده است، اطلاعی ندارد.
او گفت: "از صحت این خبر اطمینان ندارم، که آیا درست است یا خیر، آنچه که وجود دارد این است که هنوز مرتضی صمدی در بند طالبان است، پس از بازداشت تاکنون ما هیچ اطلاعی از او نداریم و همچنان اجازه ملاقات با او نداشتم".

اعتراضات در هرات، کشته و زخمی برجای گذاشت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.09.2021
اعتراضات در هرات، کشته و زخمی برجای گذاشت

برادر آقای صمدی همچنان تاکید دارد که معاون والی هرات یک هفته پیش وعده سپرده بود که مرتضی صمدی آزاد می‌شود، ولی چنین نشد.
او افزود: "پس مصاحبه معاون والی هرات، مرتضی به زندان منتقل شد، حالا هم در زندان هرات بسر می‌برد".

پس از فرار محمد اشرف غنی، رئیس جمهور پیشین افغانستان و تسلیم حکومت به گروه طالبان، در کنار دیگر خشونت‌ها این گروه علیه کارمندان پیشین نظامی و ملکی این کشور، خشونت های این گروه در برابر خبرنگاران نیز افزایش یافت.

مرتضی صمدی عکاس خبری و خبرنگار آزاد به تاریخ ۷ سپتامبر در تظاهرات مقابل فدراسیون فوتبال در شهر هرات از سوی جنگجویان گروه طالبان بازداشت گردید که بعدا ویدیو بازداشت وی در جریان تظاهرات نیز در رسانه های اجتماعی پخش و نشر شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала