شاهین: امیدوار هستم به زودی در سازمان ملل از افغانستان نمایندگی کنم

© Sputnik / Z.Mمحمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر
محمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.09.2021
عضو شوید
سخنگوی گروه طالبان می‌گوید که وی امیدوار است به زودی از سوی دولت طالبان در سازمان ملل از افغانستان نمایندگی کند.

به گزارش اسپوتنیک، محمد سهیل شاهین، سخنگوی طالبان (گروه ممنوع در روسیه) که از سوی سرپرست وزارت امور خارجه دولت طالبان به عنوان نماینده افغانستان در سازمان ملل معرفی شده است می‌گوید که وی امیدوار است به زودی در این پست از افغانستان نمایندگی کند.

"شاهین گفت نماینده دائمی دولت سابق کابل در سازمان ملل نماینده افغانستان و کل  جمعیت کشور نیست. آنها از حمایت مردمی برخوردار نیستند. ما از حمایت مردم افغانستان و کنترل بر کل کشور برخورداریم.

غلام‌محمد اسحق‌زی، نماینده دولت اشرف غنی در سازمان ملل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.09.2021
نماینده دولت غنی به نمایندگی از افغانستان در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی می‌کند

 شاهین گفت: "جای افغانستان در سازمان ملل متحد حق ما است. ما امیدواریم که همه به زودی به این واقعیت مسلم پی ببرند."

سخنگو و عضو سیاسی طالبان در قطر گفته است که سخنرانی و شرکت کردن غلام محمد اسحاق‌زی نماینده حکومت پیشین افغانستان در سازمان ملل  اگر صورت می‌گرفت خلاف اصول بود.

گفتنی است امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان در نامه به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل، شاهین را به عنوان نماینده طالبان در این سازمان معرفی کرده و خواستار حضور و سخنرانی وی در مجمع عمومی شده است.

این در حالی است پیش ازاین که نماینده‌گی دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد اعلام کرد که غلام‌محمد اسحاق‌زی، نماینده حکومت اشرف غنی در این نهاد از سخنرانی در سازمان ملل متحد به نماینده‌گی از افغانستان انصراف داده است.

غلام‌محمد اسحاق‌زی، نماینده حکومت اشرف غنی در سازمان ملل متحد قرار بود که روز دوشنبه، پنجم میزان در نشست عمومی سازمان ملل متحد به نماینده‌گی از افغانستان سخنرانی کند. احتمال داده شده بود که او علیه طالبان سخنرانی می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала