Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

آنچه در مورد شریف نمی‌دانید؛ پنج نکته در مورد شگفتی ساز اروپا + عکس

© Sputnik / Алексей Куденко /  مراجعه به بانک تصاویر باشگاه فوتبال شریف تیراسپول Футбол. Лига Европы. Матч "Анжи" - "Шериф"
باشگاه فوتبال شریف تیراسپول  Футбол. Лига Европы. Матч Анжи - Шериф - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.09.2021
عضو شوید
تیم فوتبال شریف تراسپول پس از برتری شگفتی آور در برنابئو؛ حالا روی زبان‌های جهان افتاده و به خلاقیت خود می‌خواهد ادامه بدهد.

به گزارش اسپوتنیک؛ باشگاه شریف تیراسپول سه شنبه شب پس از آتش بازی در مادرید، ورزشگاه برنابئو را در سکوت حیرت انگیزی تنها گذاشت، زمانی که ستاره این تیم توانست گل برتری را وارد دروازه رئال نماید و پیروزی 2-1 در خانه 13 بار قهرمان اروپا به ارمغان بیاورد.

آژانس PA نگاهی به پنج موردی از باشگاه گمنام شریف انداخته که اکنون با 100 درصد شروع، صدرنشین گروه D لیگ قهرمانان است.

تیراسپول در نقشه ماوراءالنهر

تیم شریف در بالاترین رده فوتبالی مولداوی یعنی "لیگ ملی" بازی می‌کند اما شهر تیراسپول در ایالت جدا ناشده ماوراءالنهر در مرز اوکراین واقع شده است. علی‌رغم دارا بودن دولت و واحد پولی خاص‌، این منطقه از سوی سازمان ملل متحد به عنوان بخشی از مولداوی شناخته می‌شود.

 

رویاهای تیل در حال تحقق یافتن

وقتی تیل شوت دیدنی خود را از بالای تیبو کورتوا به گوشه دروازه فرستاد، این لحظه‌ای بود که هر فوتبالیست جوان هنگام بزرگ شدن رویای‌اش آن را می‌بیند. با این حال شاید تیل، هافبک لوکزامبورگ با قرارداد قرضی 18 ماهه، چشم انتظار این ماجرا بود.

این بازیکن 27 ساله روی ساق پای چپ خود خالکوبی کرد که نشان می‌دهد او در حال دیدن جام اروپا است. او بعداً گفت: "این بهترین و مهمترین گل دوران حرفه‌ای من است."

کمپنی همه کاره کلانتر

علی‌رغم نام جذاب، کلانتر هیچ ارتباطی با گاوچران‌ها و نشان‌های نوک تیز ندارند. این کمپنی مستقر در ماوراءالنهر در منازل نفت، سوپر مارکیت‌ها، شبکه تلفن همراه و ساختمان و همچنین مشاغل دیگر در سراسر این منطقه فعالیت دارد. ماجراجویی اروپایی تیراسپول را در معرض دید بیشتری قرار میدهد، زیرا به نظر می‌رسد از مشخصات فعلی شان بیشترین استفاده را می‌کنند.

 

شریف در بالاترین سطح فوتبال مولداوی

تیراسپول که در سال 1997 تأسیس شد، 19 عنوان قهرمانی کسب کرد که فعلا ششمین عنوان قهرمانی متوالی در فصل 2020/21 را دارد. شریف همچنین 10 بار جام مولداوی و 7 بار سوپرجام مولداوی را برده است. آنها چهار بار به مرحله گروهی لیگ اروپا صعود کرده‌اند و در مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا مقابل دینامو زاگرب به میدان رفته‌اند تا اولین نماینده مولداوی در رقابت‌های باشگاهی اروپا در این فصل باشند. مجتمع ورزشگاه کلانتری، ساخته شده در سال 2002 حدود 148 میلیون پوند هزینه برداشته است.

 

سرمربی شریف منتظر شگفتی های بیشتر تیراسپول
یوری ورنیدوب سرمربی شریف، احساس کرد پیروزی شوکه کننده تیمش مقابل لوس بلانکوس "یک معجزه ایجاد کرده است." نماینده مولداوی با کسب دو پیروزی از دو بازی ابتدایی‌اش در گروه D بستر مناسبی را برای صعود به مرحله حذفی پیش از اینتر میلان و شاختار دونتسک در اختیار دارد و در هفته اول در اوکراین برابر شاختار برنده شدند. ورنیدوب در نشست خبری پس از بازی گفت:

"ما هنوز به مرحله 16 بهترین فکر نمی‌کنیم زیرا هنوز هیچ کار خارق العاده‌ای انجام نداده‌ایم، فقط گام به گام جلو می‌رویم."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала