سناتورهای آمریکایی خواستار تحریم طالبان و حامیان آنها شدند

CC0 / Pixabay / برخی از اعضای کانگرس امریکا خواستار قطع همکاری واشنگتن با اسلام آباد شدند
برخی از اعضای کانگرس امریکا خواستار قطع همکاری واشنگتن با اسلام آباد شدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.09.2021
عضو شوید
سناتورهای جمهوری خواه ایالات متحده قانونی را برای اعمال تحریم ها علیه دولت طالبان در افغانستان و همچنین دولت های خارجی که از آن حمایت می کنند، وضع کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از PTI، یک گروه 22 نفری سناتورهای جمهوریخواه آمریکا به رهبری سناتور جیم ریش پیش‌نویس طرحی را در مورد وضع تحریم‌ها علیه طالبان و تمام کشورهای حامی آنها مطرح کرده است.

 

سناتوران امریکایی خواهان اعطای پناهندگی به هندوهای افغانستان شدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.06.2020
سناتوران امریکایی خواهان اعطای پناهندگی به هندوهای افغانستان شدند

اگر این طرح از سوی کمیته روابط خارجی تأیید شود و کانگرس آنرا تصویب کند، به قانونی تبدیل خواهد شد که طالبان و پشتیبانان آنها را با چالش‌های جدی روبه‌رو خواهد کرد.

این طرح پیشنهادی تحت عنوان "قانون حساب‌دهی، نظارت و ضد هراس‌افگنی" به کمیته روابط خارجی کانگرس پیشنهاد شده است. در این طرح آمده است که پس از بیرون شدن فوری از افغانستان آنها شاهد نتایج ناگواری هستند.

در این طرح از پاکستان به گونه واضح نام برده شده و از وزارت خارجه ایالات متحده خواسته شده که جزئیات نظارت خود در مورد حمایت پاکستان از طالبان را با کانگرس در میان بگذارد.

بر علاوه این قانون به دنبال بررسی حمایت پاکستان از حمله طالبان به دره پنجشیر و نیروهای مقاومت افغانستان است.

ریش پس از ارائه این لایحه در  سنا گفت: "ما همچنان پیامدهای جدی خروج اتفاقی دولت بایدن از افغانستان را بررسی می کنیم."

به گفته این سناتوران شماری نامشخصی از شهروندان امریکایی و همکاران افغان‌ آنها در وضعیت بدی در افغانستان رها شده، امریکا بار دیگر با خطر هراس‌افگنی رو به رو بوده و طالبان در حالی برای مشروعیت جهانی تلاش می‌کنند که تمام حقوق زنان را زیر پا کرده اند.

سناتور جیم ریش در هنگام ارائه این طرح ابراز امیدواری کرده که لایحه پیشنهادی تأیید شود تا منافع ملی امریکا تامین شده و با افرادی که در افغانستان رها شده اند کمک کند.

در این حال، طالبان گفته اند که با جهان خواهان روابط خوب هستند و وضع تحریم بالای آنها به معنای تهدید در برابر جهان خواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала