تقاضای طالبان از هند برای ازسرگیری پروازها به کابل

© Photo / Facebook account of acaa gov afمیدان هوایی کابل
میدان هوایی کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.09.2021
عضو شوید
 طالبان در نامه‌ی از هند تقاضا  نموده اند که پرواز های ملکی خود را به پایتخت افغانستان مجددا آغاز کنند.

 به گزارش اسپوتنیک، طالبان (جنبش ممنوع در روسیه) با ارسال نامه ای به مقامات هند خواستار از سرگیری رفت و آمد هوایی بین دهلی نو و کابل شده اند.

در  بیانیه‌ی طالبان در این خصوص آمده است: "امارت اسلامی افغانستان (دولت طالبان) با ارسال مجدد پروازهای تجاری به افغانستان (کابل) نامه ای را به اداره کل هوانوردی ملکی (هند) ارسال کرده است. این نامه توسط وزارت هوانوردی ملکی هند در حال بررسی است."

هند در 15 آگست همه پروازهای تجاری به فرودگاه کابل را متوقف کرد. در حال حاضر ، خطوط هوایی هند Air India ، Vistara و SpiceJet پروازهایی به پایتخت افغانستان ندارند.

میدان هوایی کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.09.2021
پرواز های تجارتی از کابل به خارج فعال شد

این در حالی است که  پیش ازاین طالبان  طی بیانیه‌ای از همه خطوط هوایی بین‌المللی خواست پروازهای خود را به فرودگاه کابل از سر بگیرند. طالبان به همه خطوط هوایی قول داده نهایت همکاری را با آنها به عمل خواهد آورد و همه مشکلات فرودگاه را نیز حل کرده است.

وزارت خارجه دولت طالبان درخواست بازگشت هواپیماهای خارجی را به فرودگاه کابل مطرح کرده است. پیش از این تنها چند پرواز محدود امدادی وارد این فرودگاه شده بود. فرودگاه کابل به دلیل تصرف به دست طالبان و هرج و مرج ناشی از آن دچار مشکلاتی شده شده بود که به نظر می‌رسد این مشکلات با کمک فنی ترکیه و قطر رفع شده باشند. طالبان به شدت به دنبال شناسایی بین‌المللی است؛ از این رو به دنبال بازگشایی فوری فرودگاه کابل است.

از سوی دیگر به دلیل اینکه تنها چند پرواز محدود از پاکستان به کابل برقرار شده، قیمت‌ بلیط به شدت سرسام‌آور است. این درحالی است که بسیاری قصد دارند از افغانستان خارج شوند یا به کشور وارد شوند. عبدالقاهر بلخی سخنگوی وزارت خارجه دولت طالبان گفته نهادهای بین‌المللی امنیت و امکانات فرودگاه کابل را برای نشست و برخاست پروازهای داخلی و خارجی تائید کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала