جمهوری خواهان آمریکا خواستار معرفی مقصر حمله هوایی 29 آگست در کابل شدند

© Photo / MOD fb جمهوری خواهان آمریکا خواستار معرفی مقصر حمله هوایی 29 آگست در کابل شدند
 جمهوری خواهان آمریکا خواستار معرفی مقصر حمله هوایی 29 آگست در کابل شدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.09.2021
عضو شوید
کنگره آمریکا از دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خواسته اند تا مسئولان حمله هواپیمای بدون سرنشین به کابل در 29 آگست را که منجر به کشته شدن غیرنظامیان افغان شد، معرفی کند.

به گزارش اسپوتنیک، چندین نماینده جمهوری خواه کنگره آمریکا از دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خواسته اند تا مسئولان حمله هواپیمای بدون سرنشین به کابل در 29 آگست را که منجر به کشته شدن غیرنظامیان افغان شد، معرفی کند.

حمله هوایی به خانه غیرنظامیان در کابل؛ پنتاگون اشتباه خود را پذیرفت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.09.2021
حمله هوایی به خانه غیرنظامیان در کابل؛ پنتاگون اشتباه خود را پذیرفت

آخرین حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا به کابل در 29 آگست انجام شد که در نتیجه 10 غیرنظامی افغانستانی از جمله هفت کودک کشته شدند.

رهبری پنتاگون، پس از انجام تحقیقات، مغالطه این حمله را پذیرفت و علناً از آن عذرخواهی کرد.

در نامه ای که اعضای یک کمیته مجلس نمایندگان آمریکا به کاخ سفید فرستادند ، یک ماه پس از این حادثه ، قانونگذاران خواستار گزارش دولت از این حادثه شدند.

در نامه گفته میشود "آیا رئیس جمهور بایدن شخصاً برای حمله هواپیمای بدون سرنشین که جان زمری احمدی را گرفت، مجوز داد؟ اگر نه ، بالاترین مقام آمریکایی که مجوز حمله را صادر کرده است ، کیست؟"

جمهوری خواهان همچنین علاقه مند هستند که دقیقاً چه زمانی رئیس دولت در مورد تلفات غیرنظامیان، به ویژه در مورد مرگ کودکان مطلع شده بود.

علاوه بر این، قانونگذاران، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی بایدن را مقصر اصلی ناکامی های آمریکا در افغانستان می دانند و قول می دهند که "تجزیه و تحلیل کامل اقدامات وی" در جهت افغانستان را انجام دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала