Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

فوری؛ خداحافظی پاکیائو به دنیای بوکس؛ مانی وارد سیاست شد

© AP Photo / Chris CarlsonФилиппинский боксер Мэнни Пакьяо
Филиппинский боксер Мэнни Пакьяо  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.09.2021
عضو شوید
مانی پاکیائو فوق ستاره فلیپینی در سن 42 سالگی همچنان به فعالیت حرفه‌ای بوکس می‌پردازد.

به گزارش اسپوتنیک؛ حرفه‌ی بوکس و دوران درخشان مانی پاکیائو به پایان رسید، تنها قهرمان این ورزش در هشت دسته جهان اعلام بازنشستگی کرد.

پاکیائو یک ماه پس از شکست یک جانبه تصمیم‌اش در مقابل یوردنیس اوگاس برای کسب عنوان قهرمانی فوق سنگین وزن WBA، دستکش‌های خود را آویزان کرد.

این ورزشکار 42 ساله برای اولین‌بار از ماه جولای 2019 به مصاف یوگاس رفت اما بازگشت بزرگ فوق ستاره فیلیپینی طبق برنامه در لاس وگاس پیش نرفت.

پاکیائو که در انتخابات ریاست جمهوری 2022 فیلیپین نامزدی‌اش را اعلام کرده، با رکورد 62 برد (39 ناک اوتی) هشت باخت و دو تساوی در کارنامه‌اش؛ از دنیای مشت زنی خداحافظی کرد.

پاکیائو اولین مبارزی‌ست که در چهار دسته از هشت بخش بزرگ عناوین جهانی را به دست آورد و او که به عنوان یکی از بزرگترین بوکسورهای تمام دوران شناخته می‌شود، تنها بوکسوری است که مسابقات قهرمانی جهان را طی چهار دهه در دهه‌های 1990، 2000، 2010 و 2020 انجام داده است.

پاکیائو در ویدئویی در صفحه‌ فیسبوک‌اش اعلام کرد: "برای من دشوار است که بپذیرم دوران بوکس‌ام به پایان رسیده است. من امروز بازنشستگی خود را اعلام می‌کنم. وای ... من هرگز فکر نمی‌کردم که این روز فرا برسد. همانطور که دستکش‌های بوکس خود را آویزان می‌کنم، می‌خواهم از تمام جهان به ویژه مردم فیلیپین برای حمایت از مانی پاکیائو تشکر کنم."

پاکیائو که اولین مسابقه حرفه‌ای خود را در 16 سالگی انجام داد، گفت: "شما به من این فرصت را دادید تا با راه‌های نجات از فقر مبارزه کنم. به خاطر شما، من توانستم مردم سراسر جهان را الهام بخشم. به خاطر شما، شجاعت برای تغییر زندگی بیشتر به من داده شده است. من هرگز نمی‌توانم آنچه را که در زندگی انجام داده‌ام فراموش کنم، نمی توانم تصور کنم. من به تازگی زنگ آخر را شنیدم. با استفاده از بوکس [بوکس تمام شده است]."
او در ادامه اضافه کرد: "به من این فرصت داده شد که نماینده فیلیپین باشم و در هر بار ورود به رینگ شهرت و افتخار را برای کشورم به ارمغان بیاورم. من از همه دستاوردهایم و فرصتی که برای الهام بخشیدن به هواداران به دست آوردم تشکر می‌کنم."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала