دانشمندان: انسان در آینده می‌تواند تا 130 سال عمر کند

© Fotolia / MisstyРуки пожилой пары
Руки пожилой пары - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.09.2021
عضو شوید
 تیمی از دانشمندان جهان در پی یک مطالعه اعلام کردند که بشریت در آینده نه چندان دور قادر خواهد شد تا 130 سال و فراتر از آن عمر کند.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان موسسه فناوری فدرال سوئیس در لوزان در پی یک تحقیق اعلام کردند که محدودیت فیزیولوژیکی در طول عمر انسان نمی بینند و برخی از افراد در قرن 21 قادر خواهند بود تا 130 سال عمر کنند.

گوشت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.09.2021
غذاهای که عمر را کوتاه می کند

دانشمندان در این تحقیق جدید که امروز در مجله رویال سِسایتی اوپن ساینس(Royal Society Open Science) منتشر شد، داده‌های مرتبط با افراد 105 ساله و بالاتر از آن را مورد بررسی قرار دادند. در حالی که خطر مرگ انسان به طور کلی با افزایش سن در طول زندگی بیشتر می‌شود، تجزیه‌وتحلیل محققان نشان می‌دهد که درصد خطر در نهایت تغییرناپذیر است و تقریباً 50/50 ثابت می‌ماند.

آنتونی دیویسون(Anthony Davison)، استاد آمار در مؤسسه فناوری فدرال سوئیس در لوزان (EPFL) که هدایت این تحقیقات را بر عهده داشت می‌گوید «در سن 110 سالگی تصور اینکه آیا یک سال دیگر زنده هستیم یا نه، شبیه به شیر یا خط کردن است. اگر مشکلی پیش نیاید تا تولد بعدی خود زنده می‌مانید و اگر نه، طی این بازه در نقطه‌ای می‌میرید.»

براساس تحقیقات پیشین انسان‌ها باید بتوانند در صورت عدم بروز مشکل پیش‌بینی‌نشده تا حداقل 130 سال زنده بمانند اما یافته‌های تحقیقات اخیر حتی پا را از این فراتر گذاشته و ادعا می‌کند هیچ محدودیتی برای طول عمر انسان وجود ندارد. نتیجه‌گیری این تحقیق با تجزیه‌وتحلیل آماری مشابهی که بر روی مجموعه داده‌های افراد مسن انجام شده بود مطابقت دارد.

دیویسون می‌گوید «مطالعات ما برآیند داده‌های پیشین را تقویت می‌کند و آنها را دقیق‌تر می‌کند زیرا در حال حاضر نسبت به قبل، داده‌های بیشتری در دسترس است.»

اولین مجموعه داده‌ای که تیم تحقیقاتی مورد مطالعه قرار داد براساس محتوایی بود که به تازگی از پایگاه داده بین‌المللی در مورد طول عمر منتشر شده است و بیش از 1100 رساله از 13 کشور جهان را پوشش می‌دهد. افرادی که داده‌هایشان در این تحقیق مورد بررسی قرار گرفته است حداقل 105 سال داشتند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала