در اروپا یک منطقه ای را فاجعه بار اعلام کردند

© AFP 2023 / Desiree Martin در اروپا یک منطقه ای را فاجعه بار اعلام کردند
 در اروپا یک منطقه ای را فاجعه بار اعلام کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.09.2021
عضو شوید
اسپانیا به دلیل فوران آتشفشان پالما، منطقه ای را فاجعه بار اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت اسپانیا جزیره پالما، بخشی از جزایر قناری را منطقه فاجعه اعلام کرد. این تصمیم به دلیل فوران فعال آتشفشان Cumbre Vieja گرفته شد.

ویدیوی فوران آتشفشانی در جزیره پالما در اسپانیا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.09.2021
کلوپ ویدیو
ویدیوی فوران آتشفشان در جزیره پالما در اسپانیا+فیلم

ایزابل رودریگز، سخنگوی کابینه اسپانیا گفت که به رسمیت شناختن این جزیره به عنوان منطقه حادثه خیز اجازه می دهد تا اولین بسته کمک 10.5 میلیون یورویی (12.30 میلیون دالر) مورد توافق قرار گیرد. از این میزان ، حدود 5 میلیون یورو به ساکنان منطقه اروپا برای خرید خانه و مابقی - برای خرید مبلمان و مایحتاج اولیه اختصاص می یابد.

فوران این آتشفشان در 19 سپتامبر برای اولین بار در 50 سال گذشته آغاز شد و تاکنون منجر به تخلیه 6 هزار نفر شده است.

جریانات گدازه شروع به پایین آمدن از شیب غربی آتشفشان به سمت دریا، منجر به تخریب نزدیک به 600 خانه و کلیساها و مزارع کیله در جزیره پالما شد. سرخیو رودریگز ، شهردار شهر ال پاسو در اسپانیا گفت: "گدازه هیچ چیز در مسیر خود باقی نمی گذارد." به گفته وی، ساکنان محلی به زودی نمی توانند به خانه های خود بازگردند. در عین حال، اطلاعاتی در مورد کشته شده ها در دست نیست.

در همین حال فوران آتشفشان کامبره ممکن است تهدیدی برای محیط زیست اروپای غربی باشد. به گفته هواشناسان مقدار زیادی دی اکسید گوگرد که در این جزیره آزاد شده او به به فرانسه رسیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала