رئیس پنتاگون: در مورد پول های سرقت شده از سوی غنی ما اطلاعاتی در دست نداریم

© REUTERS / Ken Cedenoرئیس پنتاگون: در مورد پول های سرقت شده از سوی غنی ما اطلاعاتی در دست نداریم
رئیس پنتاگون: در مورد پول های سرقت شده از سوی غنی ما اطلاعاتی در دست نداریم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.09.2021
عضو شوید
 وزیر دفاع ایالات متحده روز سه شنبه با حضور در مجلس سنا در مورد خروج از افغانستان توضیح داد. وی گفت در مورد پول های سرقت شده توسط رئیس جمهور فراری افغانستان هیچگونه اطلاعاتی در دست ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، لوید آستین وزیر دفاع ایالات متحده روز سه شنبه در جلسه استماعیه کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا گفت، پنتاگون در مورد اینکه آیا رئیس جمهور فراری افغانستان قبل از خروج از کشور پول های افغانستان را سرقت کرده است یا خیر، اطلاعاتی در دست ندارد

وزیر دفاع آمریکا افزود، ارتش آمریکا معتقد است که اشرف غنی رئیس جمهور پیشین افغانستان در حال حاضراحتمال دارد که هنوز هم در امارات متحده عربی قرار داشته باشد.

اعتراف رئیس پنتاگون به رویکرد اشتباه امریکا در جنگ ۲۰ ساله افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.09.2021
اعتراف رئیس پنتاگون به رویکرد اشتباه امریکا در جنگ ۲۰ ساله افغانستان

آستین گفت: «آخرین اطلاعاتی که من در مورد رئیس جمهور پیشین افغانستان دریافت نمودم این است که وی هنوز هم در امارات به سر می‎برد و در مورد پول های سرقت شده از سوی اشرف غنی من هیچگونه اطلاعاتی در دست ندارم».

رئیس پنتاگون توضیح داد که ارتش آمریکا هیچ راهی برای ردیابی معاملات مالی مرتبط با سرقت احتمالی وجوه از سوی رئیس جمهور فراری افغانستان ندارد.

این اظهارات وزیر دفاع آمریکا در حالی مطرح شده است که کاخ سفید در اوایل ماه جاری اعلام کرد که مسئله احتمال تحقیقات درباره غنی باید ز سوی ساختارهای سازمان ملل مورد بررسی قرار گیرد.

 غنی که پیش از این از ریاست جمهوری افغانستان کناره گیری کرده و از کشور فرار کرد، اتهامات مربوط به سرقت مقادیر هنگفت پول متعلق به شهروندان افغان را رد کرده است.

وی اظهار داشت که برای "بررسی های رسمی و تحقیقات مالی تحت حمایت سازمان ملل متحد یا هر نهاد مستقل مناسب دیگر" آماده است تا صحت سخنان خود را تأیید کند.

    جنبش رادیکال طالبان (ممنوع در روسیه) پس از آنکه ایالات متحده در بهار امسال ازتصمیم خود برای خروج نیروهای آمریکا از افغانستان خبر داد، عملیات گسترده ای را برای تصرف قدرت در افغانستان آغاز کرد. در 15 آگست اشرف غنی استعفا داد و ازکشور فرار کرد و طالبان بدون جنگ وارد کابل شدند.

    رادیکال ها بارها رئیس جمهور فراری را به سرقت پول متعلق به افغان ها متهم نموده و از غنی خواسته اند تمام وجوهی را که به صورت غیرقانونی از کشور خارج نموده دوباره بازگرداند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала