Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

لوکاکو، کانته و مشکلات چلسی که توخل باید آنرا حل کند

© AP Photo / Peter MorrisonChelsea's goalkeeper Kepa Arrizabalaga celebrates with team mates after the penalty shootout of the UEFA Super Cup soccer match between Chelsea and Villarreal at Windsor Park in Belfast, Northern Ireland, Wednesday, Aug. 11, 2021
Chelsea's goalkeeper Kepa Arrizabalaga celebrates with team mates after the penalty shootout of the UEFA Super Cup soccer match between Chelsea and Villarreal at Windsor Park in Belfast, Northern Ireland, Wednesday, Aug. 11, 2021 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.09.2021
عضو شوید
چلسی تمام ابزار لازم برای قهرمانی در لیگ برتر و همچنین قهرمانی مجدد این فصل لیگ قهرمانان را در اختیار دارد اما اتفاقات نگران کننده‌ای در ماه گذشته ظاهر شدند که باید آنرا توخل برطرف نماید.

به گزارش اسپوتنیک؛ با وجود همه نتایج مثبت و قدرت ستاره‌های درخشان، آبی‌ها مجبور بودند با جان و دل دفاع کنند تا از شکست‌های سپتامبر جلوگیری کنند.

منچسترسیتی در نهایت نشان داد که شاگردان توماس توخل را می‌توان شکست داد و نقایص این تیم را در بُرد 1-0 در استمفورد بریج آشکارا ساخت.

این یادآوری بود که توخل با همه کیفیتی که در اختیار دارد، اکنون باید مسائل مختلفی را حل کند تا آبی‌ها در مسیر درست‌اش قرار بگیرد.

روملو لوکاکو علی‌رغم به ثمر رساندن 4 گل از زمان انتقال 97.5 میلیون پوندی، گاهی اوقات منزوی به نظر می‌رسید.

جدا از اولین بازی غالب‌اش در خارج از خانه مقابل آرسنال، تعداد گل‌های لوکاکو کمتر از فُرصت هایی است که به او ساخته می‌شود.

از زمان بازی‌های ملی، لوکاکو به طور متوسط ​​کمتر از دو شوت در هر بازی داشته اما در دو بازی اخیرش هیچ کدام شوتی نداشته است. اگرچه ملی پوش بلجیمی به احتمال زیاد در حال سازش اس اما بیشتر مشکلات او ناشی از کمبود نیروهای خلاق در اطراف او است.

در حالی‌که میسون مونت، کای هاورتز و حکیم زیاش همه از فُرم خارج شده بودند، توخل برای شماره 10 ثابت تلاش می‌کرد تا بهترین نتیجه را از او بگیرد.

تأثیر لوکاکو در ترکیب دفاعی نیز احساس می‌شود، زیرا چلسی از سیستم پرسینگ تهاجمی دور شده و به سمت سیستم دیگری می‌رود که در ضدحملات بازی کند.

توخل در آستانه بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا مقابل یوونتوس در روز چهارشنبه به Goal گفت:

"این یک امر عادی است، زیرا شما همیشه با بازیکنانی که دارید با نقاط قوت و ضعف آنها سازگار می‌شوید. البته ما همچنین تجزیه و تحلیل کردیم و من می‌دانم چرا می‌پرسید زیرا ما در برابر منچسترسیتی بیش از حد منفعل بودیم. انتخاب‌های دفاعی و برنامه دفاعی با مسئولیت من، شاید منجر به این رفتار منفعلانه شد."

سرمربی آبی‌ها افزود: "این برنامه‌ای نبود، اما بدیهی است که منجر به آن شد. وقتی توپ را در اختیار داشتیم، خیلی عمیق بود، ما در یک بازه طولانی بسیار خوب از محوطه دفاع کردیم، بنابراین اجازه هیچ چیزی را در داخل و اطراف محوطه جریمه ندادیم. اما وقتی انقدر منفعل و اینقدر عمقی می‌شوید احساس خوبی ندارد. انتخاب سیستم ممکن است منجر به این رفتار شود، بنابراین همه ما در این کار هستیم. ما قبلاً نشان داده‌ایم که می‌توانیم یک بازی پر فشار و بازیابی توپ بالا با روملو انجام دهیم. این یک بازی بسیار پیچیده است که در آن باید در همه فضاها حضور داشته باشیم، اما بهترین راه دفاع، داشتن توپ و سپس ضد آن بدون توپ است. سیتی این کار را در این مسابقه عالی انجام داد، آنها به وضوح بازی بسیار خوبی و عملکرد بسیار قوی انجام دادند."

توخل در ادامه افزود: "ما عملکرد ضعیفی داشتیم، آنها باعث شدند ما عملکرد ضعیفی داشته باشیم اما فضای کافی برای بازگشت وجود دارد و این برای نشان دادن این است که ما با بازیکنان خود سازگار هستیم و این شامل روملو نیز می‌شود."

حریفان در حال دیدار با چلسی هستند که دقیقاً می‌دانند چه انتظاری دارند. هر تیم به گونه‌ای متفاوت به دیدارهای خود پرداخته، استون ویلا در هر دو دیدار اخیر خود با نشان دادن ترکیب آبی پوشان توخل را شوکه کرد. مسلماً تیم غرب لندن خوش شانس بودند که با دو برد از آن دو دیدار مقابل شاگردان دین اسمیت گذشتند.

در همین حال، زنیت در چمپیونزلیگ به طرز ماهرانه‌ای در استمفورد بریج بازی کرد اما با دفاع قاطع و یک لحظه جادویی لوکاکو این کار را پس زد. پرسینگ منچسترسیتی اما در ضعف بازیکنان چلسی در بازی از عقب، تیم توخل را خفه کرد و آنها را مجبور به بستن در نیمه زمین خود شان نمود.

در گذشته، توخل بین سیستم‌ها تغییر حالت داده بود و می‌تواند دوباره این کار را پس از اظهارنظرهای تند در آخرین بازی تیمش انجام دهد.

توخل گفت: "ما همیشه به عملکرد نگاه می‌کنیم، هرگز به نتیجه به عنوان نتیجه اجراهای خود نگاه نمی‌کنیم. شما باید در بهترین سطح در تمام قسمت‌های بازی باشید و ما به وضوح چنین نبودیم. ما در این زمینه با هم هستیم بنابراین به بهترین سطح از سوی مربی و بهترین سطح از سوی بازیکنان نیاز داریم و اکنون با تمام بازتاب خود که مورد نیاز است به بررسی آن خواهیم پرداخت. در پایان ما همچنین باید بپذیریم که در ورزش‌های سطح بالا، آنها بهتر از ما بودند. آنها در وضعیت بهتری بودند. تصمیم گیری ما، پاس ما، دریبل ما به اندازه کافی خوب برای پیروزی نبود."

انگلو کانته از سال 2016 که از لستر به این تیم پیوسته، ستاره اصلی چلسی بوده است. این هافبک درجه یک که در چند فصل ابتدایی‌اش به سختی یک دقیقه فوتبال از دست داده بود، از زمان بازی در فینال لیگ اروپا 2019، خود را روح اصلی این تیم ساخته است.

چلسی در خط میانی عمق زیادی دارد، جورجینیو، متئو کواچیچ، روبن لوفتوس چیک و سائول نیگز از بین آن‌ها می‌توانند انتخاب شوند اما وقتی کانته در دسترس است، کمتر ستاره‌ی پیدا می‌شود جاگزین او شود.

مثبت شدن تست اخیر او برای کرونا؛ ارتباطی با این مشکلات ندارد، اما آخرین مورد از مجموع شکست‌هایی است که بدون شک توخل می‌تواند بدون آن انجام دهد.

این عمق در خط هافبک تقریباً در هر موقعیت دیگری وجود دارد، زیرا توخل یک تیم 27 نفره برای لیگ برتر و لیگ قهرمانان ثبت کرده است.

سرمربی آلمانی ثابت کرده که در مدیریت بازیکنان حاشیه‌ای خود پشت صحنه استاد است، و جو خوب عامل تمایل این تیم برای مبارزه سخت در دفاع است که پایه و اساس موفقیت‌های اخیر باشگاه بوده است.

با این حال، همچنان یک چالش مداوم است تا اطمینان حاصل شود، کسانی که برای کسب دقایق تلاش می‌کنند هماهنگی تیم را بر هم نمی‌زنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала