پاکستان از کمک های فنی و مالی و چاپ پول به طالبان خبر داد

© AFGCentralbank · Government Organization پاکستان از کمک های فنی و مالی و چاپ پول به طالبان خبر داد
 پاکستان از کمک های فنی و مالی و چاپ پول به طالبان خبر داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.09.2021
عضو شوید
پاکستان علی رغم عدم به رسمیت نشناختن بین المللی دولت طالبان، از حمایت های بشردوستانه، فنی و مالی به افغانستان، دریغ نمی ورزد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از  روزنامه داون، تصمیم برای ارائه کمک های همه جانبه به افغانستان در نشست مقامات عالی رتبه پاکستان در اسلام آباد به ریاست عمر ایوب خان وزیر اقتصاد اتخاذ شد.

اعضای رهبری طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.08.2021
قطع دسترسی طالبان به منابع بانک مرکزی آمریکا در افغانستان

وی گفت: "دولت پاکستان به دنبال حمایت از مردم افغانستان در حل مشکلات اجتماعی و اقتصادی شان ناشی از خلاء عدم به رسمیت شناختن بین المللی طالبان است.

عمر ایوب خان می گوید برای حمایت از افغانستان، ما آماده ایم که فوراً کمک های همه جانبه از جمله فنی و مالی به آن ارائه دهیم.

وزیر امور خارجه همچنین افزود که تا به امروز، پاکستان 20 پروژه در افغانستان به ارزش 148.35 میلیون دالر در بخش های مختلف از جمله آموزش و بهداشت تکمیل کرده است و در حال حاضر 9 پروژه دیگر به ارزش 221.83 میلیون دالر را اجرا می کند. پاکستان همچنین 3000 بورسیه تحصیلی برای آموزش دانشجویان افغان در دانشگاه های این کشور ارائه می دهد.

در همین حال رضا باقیر، رئیس بانک دولتی پاکستان (SBP) تاکید کرد که بانک مرکزی افغانستان به شدت نیاز به سازماندهی مجدد و ایجاد ظرفیت برای تسویه حساب های مالی دارد.

وی می گوید که در صورت عدم به رسمیت شناخته شدن طالبان، پاکستان برای کمک به اقتصاد افغانستان گزینه‌هایی را در دست بررسی دارد که یکی از این گزینه‌ها همکاری در چاپ پول است.

منابع گفتند باقر گفته که برای فعال‌ماندن سیستم بانکی در رژیم طالبان، پاکستان می‌تواند به چاپ پول افغانستان کمک کند.

گفتنی است که پاکستان هنوز دولت طالبان را به رسمیت نشناخته و گفته این بار طالبان را در هماهنگی با سایر قدرت‌های منطقه‌ای و بین المللی به رسمیت می‌شناسد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала