رسانه: تاجیکستان برای نیروهای مقاومت اهمیت پایگاه را دارد

© Sputnik / StringerБойцы фронта национального сопротивления в Панджшере
Бойцы фронта национального сопротивления в Панджшере - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.09.2021
عضو شوید
یک رسانه غربی در گزارشی می‌نویسد که نیرو های مقاومت ملی افغانستان از تاجیکستان به عنوان یک پایگاه نظامی استفاده می‌کنند.

 به گزارش اسپوتنیک، نشریه  Financial Times در گزارشی می‌نویسد که هم اکنون تاجیکستان برای نیرو های مقاومت ملی پنجشیر و رهبران آن اهمیت پایگاه نظامی را دارد.

Бойцы фронта национального сопротивления в Панджшере - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.09.2021
تاجیکستان: جامعه جهانی به "جنایات" طالبان در پنجشیر بیشتر توجه کنند

به گفته این نشریه، احمد مسعود رهبر نیروهای مقاومت ولایت پنجشیر، امرالله صالح که پس از فرار اشرف غنی خود رارئیس جمهور خواند و لطیف پدرام، رهبر حزب کنگره ملی افغانستان در شهر دوشنبه، مرکز تاجیکستان به سر می‌برند.

در همین حال، لطیف پدرام، رئیس حزب کنگره ملی افغانستان اعلام کرده که طی یک ماه آینده مقاومت در برابر طالبان را راه اندازی خواهد کرد.

رهبر کنگره ملی در واکنش به اعلامیه برخی مقامات حکومتی دولت اشرف غنی در بیرون از کشور، افزوده است: «این اعلامیه مربوط به چند عنصر فاسد و خاین رژیم فاشیستی غنی بود، که بیشرمانه هنوز هم ادعای مشروعیت دارند و هیچ گناهی و جنایتی عرق شرم و ننگ بر پیشانی تسلیمی شان جاری نمی‌کند.»

رهبر حزب کنگره ملی افغانستان می گوید که مقاومت هنوز توسط افغان های ثروتمند تأمین می شود، اما امیدوار است که از طرف فدراسیون روسیه نیز حمایت شود.

به نوشته این روزنامه ، انتظار می رود که امامعلی رحمان ، رئیس جمهور تاجیکستان ، در سفر آینده به مسکو با ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه، درباره مقاومت افغانستان گفتگو کند.

گفتنی است که شماری از رهبران سیاسی افغانستان و مقامات شامل در دولت اشرف غنی، رئیس جمهوری فراری افغانستان، به‌تازه‌گی در اعلامیه‌ای مشترک از ادامه‌ی کار این دولت در خارج از افغانستان خبر داده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала