افغانستان محور نشست گروه بیست

© Photo / G20 Italyافغانستان محور نشست گروه بیست
افغانستان محور نشست گروه بیست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.09.2021
عضو شوید
ایتالیا به گونه رسمی اعلام کرد که گروه متشکل از 20 کشور ثروت‌مند جهان «جی20» تا دو هفته دیگر نشستی را برای چگونه‌گی جلوگیری از فاجعه انسانی در افغانستان برگزار می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه 8صبح، ماریو دراگی، نخست‌وزیر ایتالیا روز چهارشنبه، هفتم میزان، گفت که این نشست در دوازدهم اکتوبر/بیستم میزان برگزار می‌شود.

او که ریاست دوره‌ای گروه 20 را عهده‌دار است، هدف از برگزاری این نشست را گسترش بحث جهانی در باره بحران افغانستان می‌خواند.

اتحادیه اروپا به افغانستان کمک‌های بشردوستانه فرستاد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.09.2021
اتحادیه اروپا به افغانستان کمک‌های بشردوستانه فرستاد

به گفته دراگی، با توجه به نبود حمایت از افغانستان در سطح جهان، به وضوح دیده می‌شود که احتمال وقوع یک فاجعه انسانی در این کشور مطرح است.

او افزود: «ما می‌خواهیم ببینیم که آیا 20 کشور ثروت‌مند جهان می‌توانند اهداف مشترکی داشته باشند یا خیر».

نخست‌وزیر ایتالیا تصریح کرد که جلوگیری از فاجعه انسانی در افغانستان و روی دست گرفتن اقدامات در این راستا از مسوولیت کشورهای ثروت‌مند جهان است و این کشورها باید در پی نجات جان افراد باشند.

هم‌چنان قرار است اقدامات جامعه جهانی در راستای جلوگیری از تبدیل شدن دوباره افغانستان به پایگاه تروریسم جهانی نیز در این نشست بررسی شود.

ماریو دراگی تصریح کرد که شماری از نهادها و کشورهای دیگر، از جمله سازمان ملل متحد، هالند، اسپانیا و قطر نیز می‌توانند در این نشست حضور یابند.

مقامات احتمال داده‌اند که این نشست به شکل ویدیویی برگزار شود.

با این حال، قرار است سران کشورهای گروه 20 در اواخر ماه اکتبر در نشست اصلی این گروه شرکت کنند.

پیش از این، وزارت امور خارجه روسیه گفته بود که نشست این گروه در مورد افغانستان در بیست‌وهشتم اکتبر برگزار خواهد شد.

گفتنی است که امریکا، بریتانیا، آلمان، فرانسه، چین، روسیه،  ایتالیا، مکزیک، اندونیزیا، جاپان، اسپانیا، آسترالیا، ترکیه، کانادا، کوریای جنوبی، برازیل، عربستان سعودی، ایتوپیا و افریقای جنوبی در حال حاضر عضویت این گروه را دارند.

این نشست در حالی برگزار می‌شود که چندین سازمان بین‌المللی تا حال از احتمال قریب‌الوقوع فاجعه انسانی در افغانستان هشدار داده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала