علت بدنیا آمدن دوگانه ها کشف شد

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر دوگانه
دوگانه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.09.2021
عضو شوید
دانشمندان دانشگاه آزاد آمستردام الگوهای را در تقسیم تخمک بارور کشف کرده اند که منجر به دوگانه یا دوگانه یکسان می شود.

به گزارش اسپوتنیک، دوگانه های یکسان پس از تجزیه تخمک بارور شده به دو جنین، با جن های مشابه تشکیل می شوند. علت جدایی هنوز مشخص نشده است. می گویند که فرایند بیولوژیکی که منجر به انشعاب می شود، تصادفی است. اما گروه از محققین به این عقیده اند که آنها قادر به یافتن یک "ویژگی" مشترک در DNA دوگانه های همسان هستند.

تعداد کودکان دوگانه در جهان افزایش یافته است  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.03.2021
تعداد کودکان دوگانه در جهان افزایش یافته است

در این مطالعه تغییرات اپی جنتیکی DNA دوگانه ها و همچنین عواملی که می توانند جن ها را بدون تغییر ترتیب اصلی آنها روشن یا خاموش کنند ، مورد بررسی قرار گرفت. مشخص شد که دوگانه های یکسان از سراسر جهان دارای علامت های یکسان در 834 نقطه در جنوم هستند که مقدار عموم DNA ارگانیزم است. دانشمندان می گویند برچسب های مشترک می توانند به محققین این امکان را بدهند تا با دقت 80 درصد تشخیص دهند که آیا فرد دوگانه های همسان است یا خیر.

به گفته دانشمندان، این کشف بسیار مهم است، زیرا دوگانه ها دارای زمینه های جنتیکی زیادی برای امراض مختلف از جمله نقص مادرزادی اسپینا بیفیدا هستند. محققین این احتمال را پذیرفته اند که افرادی با مرض مشابه می توانند یکی از دوگانه های باشند که برادر یا خواهر خود را در رحم از دست داده اند یا در بدو حین تولد از یکدیگر جدا شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала