جنرال میلی: احتمال سازماندهی مجدد القاعده در افغانستان وجود دارد

© AP Photo / Lauren Victoria Burkeمارک میلی فرمانده ستاد کل ارتش امریکا
مارک میلی فرمانده ستاد کل ارتش امریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.09.2021
عضو شوید
با گذشت یک ماه از خروج شتابزده و آشفته دولت جو بایدن از افغانستان، فرماندهان نظامی ارشد امریکا برای دومین روز در مجلس سنا درباره این تصمیم مورد بازخواست سناتورها قرار گرفتند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سی‌ان‌ان، جنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا، لوید آستین وزیر دفاع و جنرال فرانک مک کنزی، رئیس ستاد فرماندهی مرکزی امریکا (سنتکام)  از روز گذشته با حضور در کمیته خدمات نیروهای مسلح در سنای امریکا، مقابل سناتورها در خصوص خروج آشفته این کشور از افغانستان شهادت و پاسخ داد.

امریکا شکست در جنگ افغانستان را پذیرفت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.09.2021
امریکا شکست در جنگ افغانستان را پذیرفت

طبق گزارش، جنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا گفت: احتمال واقعی وجود دارد که القاعده یا داعش (گروه های تروریستی ممنوع در روسیه) بتوانند در شش تا 36 ماه آینده در افغانستان دوباره سازماندهی شوند.

این جنرال امریکایی چهارشنبه (به وقت محلی) با حضور در جلسه کنگره در مورد نحوه خروج نیروهای امریکایی از افغانستان و پیامدهای بعد از آن گفت در حال حاضر تهدید تروریستی افغانستان کوچکتر از تهدیدات زمان 11 سپتمبر است اما شرایط کنونی می‌تواند احتمال سازماندهی مجدد برای گروه‌های القاعده و داعش را فراهم کرد.

میلی در نشست با نمایندگان کمیته خدمات مسلح مجلس نمایندگان افزود یک احتمال واقعی در آینده نه چندان دور میان شش ماه تا سه ماه برای بازسازی القاعده یا داعش وجود دارد و اکنون وظیفه ما این است که به حفاظت از شهروندان امریکایی در برابر حملات افغانستان ادامه دهیم.

لوید آستین وزیر دفاع امریکا که به همراه جنرال میلی حضور داشت، سخنان رئیس ستاد مشترک ارتش در مورد تهدیدات سازماندهی مجدد گروه‌هایی مانند القاعده و داعش در افغانستان را تایید کرد.

آقای آستین با تایید سخنان میلی گفت القاعده با گذشت زمان ضعیف شده است. در حال حاضر سازمان های تروریستی به دنبال مکان های رها شده هستند تا بتوانند آموزش و تجهیزات خود را در آنجا پیاده کنند و بنابراین به وضوح در آنجا این احتمال وجود دارد که در آینده رخ دهد.

اوایل ماه اگست طالبان حملات خود علیه نیروهای دولتی افغانستان را افزایش داد. 15 اگست نیروهای طالبان وارد کابل شدند و کنترول کاخ ریاست‌جمهوری را به دست گرفتند. سپس گزارش شد اشرف غنی رئیس‌جمهور افغانستان کشور را ترک کرده است. بامداد 16 اگست طالبان اعلام کرد که جنگ در افغانستان به پایان رسیده است و شکل حکومت آینده افغانستان به زودی مشخص خواهد شد. روز 7 سپتمبر طالبان فهرست اعضای دولت جدید افغانستان را اعلام کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала