حضور نظامیان امریکا در آسیای مرکزی مجاز نیست

© AP Photo / Mindaugas Kulbisاردوی امریکا
اردوی امریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.09.2021
عضو شوید
ریابکوف: موقف روسیه در مورد حضور نیروهای امریکا در آسیایی مرکزی تغییر نکرده است.

به گزارش اسپوتنیک، سرگی ریابوکوف معاون وزیر خارجه روسیه خطاب به ژورنالیست ها در نتیجه مذاکرات در مورد ثبات استراتیژیکی گفت که موقف روسیه در این ارتباط حضور نیروهای نظامی در آسیایی مرکزی تغییر نکرده است.  

برنامه‌های امریکا برای تقویت نفوذش در آسیا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.11.2019
برنامه‌های امریکا برای تقویت نفوذش در آسیا

وی افزود: "این بار اول نیست که متوجه میشوم که همتا های امریکایی یا در خیال آن هستند، یا در سیگنال های ما فقط آنچه گوش آنها را نوازش می کند، می شنوند. به طور عموم، آنها تبلیغات خود دنبال می کنند، به امید که تغییر موضع ما در پشت آنها رخ دهد. "

ریابکوف تاکید کرد، کوچکترین تغییری در موضع روسیه در قبال حضور امریکا در آسیای مرکزی وجود ندارد.

وی بار دیگر یادآور شد: "موقف ما محکم است و در آن هیچ نوع انعطاف پذیری وجود ندارد، که بارها به امریکایی ها گفته شده است."

 قبلاً سرگئی شایگو، وزیر دفاع روسیه خطاب به غرب گفت: "اگر شما می‌خواهید توافق کنید، پس باید توافق صورت بگیرد. اگر علاقه‌یی وجود ندارد، باید در مرحله‌یی از حیله‌گری دست گرفته شود و گفته شود که ما در هیچ موردی توافق نخواهیم کرد، ما آنها (راکت‌ها) را در آسیا و دیگر مناطق مستقر می‌کنیم. اما ما مثل گذشته، دروازه را باز می‌گذاریم، ما به این باوریم که تا زمانی که چنین سیستم‌ها در اروپا ظاهر نشوند، ما در آنجا هیچ کاری انجام نخواهیم داد، و تا زمانی که در منطقه آسیایی – اقیانوس آرام ظاهر نشوند، از ما هم در آنجا نخواهد بود".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала