افغانستان به زودی در تولید غیرقانونی مواد مخدر مت آمفتامین پیشرو خواهد شد

© Photo / moi افغانستان به زودی در تولید غیرقانونی مواد مخدر مت آمفتامین پیشرو خواهد شد
 افغانستان به زودی در تولید غیرقانونی مواد مخدر مت آمفتامین پیشرو خواهد شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.10.2021
عضو شوید
روسیه از جامعه بین المللی می خواهد تا ظرفیت مبارزه با مواد مخدر افغانستان و کشورهای همسایه را تقویت کند.
امیدواری طالبان برای کمک روسیه در مبارزه با قاچاق مواد مخدر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.09.2021
امیدواری طالبان برای کمک روسیه در مبارزه با قاچاق مواد مخدر
به گزارش اسپوتنیک، گنادی کوزمین معاون نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل متحد روز پنجشنبه در سومین کمیته هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان جهانی گفت، که روسیه از جامعه بین المللی می خواهد تا ظرفیت مبارزه با مواد مخدر افغانستان و کشورهای همسایه را تقویت کند.
این دیپلمات روسی گفت: "در طول 20 سال حضور گروهی از کشورهای عضو ناتو، این کشور به یک دولت مواد مخدر تبدیل شده است. یک سیگنال هشدار دهنده برای ما این واقعیت است که در افغانستان به زودی پس از مواد مخدر افزایش اقدامات برای تقویت پتانسیل مبارزه با مواد مخدر افغانستان و کشورهای همسایه مهم است".
کوزمین تلاش مسکو برای آموزش چندین هزار افسر پولیس مواد مخدر خارجی بر اساس موسسات آموزشی تخصصی روسیه را به یاد آورد.
به گفته معاون نماینده دائم فدراسیون روسیه همچنان به این نکته پایبند است، که کنار آمدن با مشکل مواد مخدر در جهان به تنهایی غیرممکن است.
وی گفت: "ما به همراه متحدان و شرکای خود در حال ایجاد یک مکانیسم دفاعی قوی و موثر در برابر تجاوز مواد مخدر در CSTO ، SCO ، CIS ، BRICS هستیم و طرف روسی انتظار دارد نقش سازمان امنیت و همکاری اروپا در مبارزه با مواد مخدر را افزایش دهد".
یادآوری می کنیم، که مت آمفتامین (به انگلیسی: Methamphetamine) که در بازار سیاه با نام شیشه (به انگلیسی: crystal) نیز شناخته می شود،یک ماده روانگردان و محرک سیستم عصبی مرکزی با پتانسیل بالای اعتیادآوری است که برای اهداف تفریحی،به طور گسترده،مورد سوء مصرف،قرار می گیرد.مت آمفتامین برای درمان خط دوم اختلال کم‌توجهی_بیش‌فعالی و اضافه وزن های مزمن،به صورت محدود در پزشکی،کاربرد دارد.مت آمفتامین،در مصارف ابتدایی و دوز های کم،با تحریک گیرنده‌های مغز،باعث افزایش انرژی و تمرکز،سرخوشی، کاهش اشتها و بیخوابی در فرد،می شود.اما در دوزهای بالا،می تواند عوارض خطرناکی،مانند تشنج،خونریزی مغزی و روان‌پریشی را ایجاد کند.همچنین مصرف طولانی مدت مت‌آمفتامین،عواقب جسمی،روانی و اجتماعی بسیاری را برای مصرف کنندگان این ماده،در پی دارد.
 
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала