کشته شدن عضو ارشد القاعده در یک یورش پهپادی در سوریه 

© Photo / U.S. Air Force/ Bobbi Zapkaکشته شدن عضو ارشد القاعده در یک یورش پهپادی در سوریه 
کشته شدن عضو ارشد القاعده در یک یورش پهپادی در سوریه  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.10.2021
عضو شوید
مقام‌های پنتاگون مدعی شده‌اند یک عضو ارشد القاعده در حمله پهپادی امریکا در سوریه کشته شده است.
امریکا یکی رهبران القاعده را در سوریه مورد هدف قرار داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.09.2021
امریکا یکی رهبران القاعده را در سوریه مورد هدف قرار داد
طبق ادعای مقام‌های پنتاگون سالم ابو احمد در این حمله پهپادی که روز ۲۰ سپتامبر در نزدیکی ادلب در سوریه انجام شد کشته شده است. وی مسئول برنامه‌ریزی برای عملیات‌های فرامنطقه‌ای القاعده بوده است.
مقام‌های پنتاگون مدعی شده‌اند نشانه‌ای از کشته شدن غیرنظامیان در این حمله وجود ندارد.
رسانه‌های آمریکایی عصر ۲۹ سنبله گزارش داده بودند امریکا در یک حمله پهپادی در سوریه یک خودروی متعلق به گروه تروریستی «حراس الدین» وابسته به القاعده را هدف قرار داده که این خودرو حامل سه نفر از سران ارشد این گروه بوده است.
ادعاهای آمریکا درباره «مقابله با تروریست‌ها در سوریه» با تردیدهای جدی مواجه شده است. دولت سوریه حضور آمریکا در خاک این کشور را اشغالگری می‌داند و بارها از سازمان ملل و شورای امنیت خواستار مقابله با آن شده است.
«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه اخیراً گفته آمریکا سناریویی برای تجزیه سوریه دارد که روسیه قطعا با آن مخالفت خواهد کرد. او گفته است: «تمایل دارم که یادآوری کنم یکی از دلایل اصلی عدم ثبات و ادامه درگیری‌ها درسوریه،‌ حضور غیرقانونی آمریکا در این کشور است.»
ریابکوف گفت: «اعتقاد دارم که آمریکا سناریویی برای تجزیه سوریه داشته و ما با آن مخالفت خواهیم کرد و بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل که بر وحدت سرزمینی سوریه تاکید داشته، عمل خواهیم کرد».
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала