زندگی در ارتفاعات به صحت مفید است

CC BY-SA 2.0 / Martin Lewison / Cili, Hunan, China راه طنابی بر بالای کوه تیانمین در چین
 راه طنابی بر بالای کوه تیانمین در چین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.10.2021
عضو شوید
دانشمندان اکوادوری دریافتند افرادی که در ارتفاعات زندگی می کنند کمتر در معرض سکته مغزی قرار می گیرند.
به گزارش اسپوتنیک، در مجله Frontiers in Physiology آمده است که محققین اکوادوری نشان داده اند افرادی که در ارتفاعات بالاتر زندگی می کنند ، کمتر در معرض سکته مغزی و مرگ ناشی از آن هستند. این اثر مفید بیشتر در ارتفاع 2 تا 3.5 کیلومتری مشهود بود.
ماریا زاخاروا نماینده رسمی وزارت امور خارجه روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.03.2019
ارتفاعات جولان قلمرو سوریه است
زندگی در ارتفاعات با کاهش میزان اکسیجن برای بدن همراه است. مردم خود را با این شرایط سازگار کرده اند ، با این حال ، نحوه تأثیر این امر بر خطر ابتلا به سکته مغزی مورد مطالعه قرار نگرفته است. محققین دانشگاه امریکایی به همراه همکارانی از بریتانیا، اسپانیا و ایالات متحده تقریبا 76 هزار بستری در شفاخانه ها و بیش از 38 هزار مورد مرگ ناشی از سکته مغزی را که در اکوادور از 2001 تا 2017 رخ داده است ، تجزیه و تحلیل کردند. مریضان از نظر ارتفاع محل اقامت دائم به چهار گروه تقسیم شدند: کم (تا 1.5 کیلومتر) ، متوسط ​​(تا 2.5 کیلومتر) ، بزرگ (تا 3.5 کیلومتر) و بسیار بزرگ (تا 5.5 کیلومتر) به
مشخص شد افرادی که به طور متوسط ​​در ارتفاعات زندگی می کنند، در سنین پائین تر از افرادی که در پایین زندگی می کنند سکته می کنند. آنها همچنین بستری شدن کمتر و مرگ ناشی از سکته مغزی داشتند. با این حال ، این اثر پس از ارتفاع 3.5 کیلومتری از بین رفت - که به گفته محققین ، ممکن است با افزایش تشکیل ترومبوز به دلیل هیپوکسی بیش از حد توضیح داده شود.
به گفته دانشمندان، چنین مقاومتی در برابر سکته مغزی هم با توسعه عروق مغزی در افرادی که با ارتفاعات سازگار شده اند و هم با افزایش توانایی آنها در رشد عروق جدید قابل توضیح است.        
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала