85 میلیارد دالر ارزش جنگ افزارهای باقی مانده ای امریکا در افغانستان

© JAK85 میلیارد دالر ارزش جنگ افزارهای باقی مانده ای امریکا در افغانستان
85 میلیارد دالر ارزش جنگ افزارهای باقی مانده ای امریکا در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.10.2021
عضو شوید
رئیس سرویس همکاری های فنی و نظامی روسیه گفته است، که ارزش جنگ افزارهای رها شده از سوی امریکا در افغانستان 85 میلیارد دالر برآورد شده است. 
شایگو: طالبان مقدار زیادی جنگ افزار به دست آورده اند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.08.2021
شایگو: طالبان مقدار زیادی جنگ افزار به دست آورده اند
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری شوگایف رئیس سرویس همکاری های فنی و نظامی روسیه گفت، که تعداد جنگ افزار های به جا مانده از امریکایی ها در افغانستان که ارزش کل آنها 85 میلیارد دالر برآورد می شود وحشتناک است.
او گفت: "صادقانه بگویم ، این رقم 85 میلیارد است - به سادگی وحشتناک است. به اعداد فکر کنید: 22 هزار خودرو زرهی ، 358 هزار تفنگ اتوماتیک، 176 پایه توپخانه، 8 هزار لاری، بیش از صد بالگرد و هواپیمای ترابری و جنگی است". 
شوگایف درباره گریز سریع ارتش امریکا از افغانستان خاطرنشان کرد، که "ارائه سناریوی بدتر دشوار بود".
شوگایف تأکید کرد: "قابلیت پیش بینی و قابلیت اطمینان شرکای امریکایی نمی تواند پشتیبانی زمان را تحمل کند. در چنین مواردی، آنها می گویند" آنها به پای خود شلیک کردند".
در اوایل ماه اگوست ، طالبان حملات خود را علیه نیروهای دولتی افغانستان افزایش داد، در 15 اگوست وارد کابل شد و روز بعد اعلام کرد که جنگ به پایان رسیده است. در دو هفته آخر ماه اگوست از فرودگاه کابل که تحت حفاظت ارتش آمریکا بود ، شهروندان غربی و افغانستانی هایی که با آنها همکاری می کردند ، به صورت جمعی تخلیه شدند. در شب 31 اگوست ، ارتش آمریکا فرودگاه کابل را ترک کرد و به حضور نظامی 20 ساله آمریکا در افغانستان پایان داد. در اوایل سپتامبر ، ترکیب دولت موقت افغانستان به ریاست محمد حسن آخوند ، که در دوران اول حکومت طالبان وزیر امور خارجه بود و از سال 2001 تحت تحریم های سازمان ملل متحد بود، اعلام شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала