اعتراض تایوان به بزرگترین نقض حریم هوایی این کشور از سوی چین

© Depositphotos.com / SezerozgerФлаги Тайваня и Китая
Флаги Тайваня и Китая - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.10.2021
عضو شوید
دولت تایوان امروز (شنبه) چین را شدیدا به باد انتقاد گرفت چرا که نیروی هوایی پکن به مناسبت تاسیس جمهوری خلق چین بزرگترین نفوذ تا به امروز در منطقه دفاع هوایی این جزیره خودگردان را رقم زد.
به گزارش اسپوتنیک،، به نقل از رویترز، وزارت دفاع تایوان اعلام کرد، روز جمعه جنگنده‌های تایوانی 38 هواپیمای جنگنده چینی را طی دو مرحله از منطقه دور کردند. براساس این بیانیه، جنگنده‌های تایوانی برای هشدار و دور کردن هواپیماهای چینی وارد عمل شدند و سامانه‌های موشکی برای نظارت بر آنها به حالت آماده‌باش درآمدند.
سو تسنگ-چانگ، نخست‌وزیر تایوان صبح امروز به خبرنگاران گفت: «چین با بی‌فکری درگیر تجاوز نظامی شده و صلح منطقه را خدشه‌دار کرده است.»
نقض حریم هوایی تایوان توسط 38جنگنده چینی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.10.2021
نقض حریم هوایی تایوان توسط 38جنگنده چینی
وزارت دفاع تایوان همچنین اعلام کرد، موج اول هجوم شامل 18 فروند  جنگنده  J-16و چهار جنگنده 30  Su-به علاوه دو بمب‌افکن  H-6   با قابلیت هسته‌ای و یک هواپیمای ضد زیر دریایی بود، در حالی که موج دوم دارای 10 فروند  ف جنگنده  J-16و دو ففروند بمب افکن H-6و یک هواپیمای هشدار اولیه بود.
براساس نقشه‌ای که این وزارتخانه منتشر کرد، اولین گروه از هواپیماهای چین همگی در نزدیکی جزایر پراتاس به پرواز درآمدند و دو بمب‌افکن در نزدیکی‌ترین نقطه به آن بودند. گروه دوم در سمت کانال باشی که تایوان را از فیلیپین جدا می‌کند و آبراهی کلیدی است که اقیانوس آرام را با دریای مورد مناقشه چین جنوبی مرتبط می‌کند، حرکت داشتند.
چین هنوز واکنشی نشان نداده است، اما پیشتر تاکید داشت که این پروازها برای حفاظت از حاکمیت این کشور و علیه "تبانی" میان تایوان و ایالات متحده است که بزرگترین حامی بین‌المللی این جزیره به شمار می‌رود.
عملیات پیشین چین در ماه جون با حضور 28 هواپیمای نیروی هوایی چین انجام شد. تازه‌ترین ماموریت چین اما کمتر از یک روز پس از آن رخ داد که دولت پکن از وزیر خارجه تایوان انتقاد کرده و با استناد به صحبت‌های مائو تسه‌تونگ، بنیانگذار جمهوری خلق چین، تلاش‌های او برای ارتقای وجهه تایوان در عرصه بین‌المللی را نکوهش کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала