بایدن در سراشیبی سقوط/عدم رضایت آمریکایی از عملکرد بایدن

© AFP 2023 / Drew Angerer / Getty Imagesبایدن در سراشیبی سقوط/عدم رضایت آمریکایی از عملکرد بایدن
بایدن در سراشیبی سقوط/عدم رضایت آمریکایی از عملکرد بایدن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.10.2021
عضو شوید
 نتیجه جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد میزان رضایت شهروندان آمریکایی از جو بایدن بار دیگر با افت نسبی روبرو شده است.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از روزنامه واشنگتن پست، نظرسنجی مشترک خبرگزاری آسوشیتدپرس و مرکز تحقیقاتی نورک نشان می دهد رضایت شهروندان آمریکایی از عملکرد دولت بایدن نسبت به ماه قبل 5 درصد دیگر کاهش داشته است.
براساس نتایج نظرسنجی جدید، بیش از نیمی از آمریکایی‌ها معتقدند جو بایدن رئیس جمهوری کشورشان باید به دنبال عملکردش در اجرای مغشوش و بی‌نظم عملیات خارج‌سازی عوامل و نیروها و شهروندان از پایتخت افغانستان استعفا دهد.
Президент США Джо Байден - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.09.2021
نتایج اولیه انتخابات آلمان بایدن را غافلگیر کرد
این نظرسنجی میزان تایید کمی در قبال عملکرد بایدن نسبت به خارج ساختن کامل ارتش آمریکا از افغانستان که با تصرف سریع افغانستان توسط حاکمان جدید این کشورهمراه شد، ثبت کرد.
تنها 34 درصد از بزرگسالان آمریکایی شرکت‌کننده در نظرسنجی AP-NORC گفتند که سیاست بایدن در قبال افغانستان را تایید می‌کنند و 65 درصد به رئیس جمهوری آمریکا در این زمینه نمره منفی دادند
بر اساس این گزارش، میزان رضایت آمریکایی ها از عملکرد جو بایدن در ماه سپتامبر به کمتر از 49 درصد رسیده است، این رقم در ماه اوت به 54 درصد و در ماه جولای نیز به 59 درصد رسیده بود.
این نظرسنجی حاکی است رضایت دموکرات ها از عملکرد بایدن در این دو ماه از 92 به 85 درصد کاهش یافته است. این رقم در بین رای دهندگان مستقل از 62 به 38 درصد و در بین جمهوریخواهان به 11 درصد رسیده است.
این در حالی است که میزان رضایت سفیدپوستان از بایدن نیز در این مدت از 49 به 42 درصد و در بین سیاهپوستان نیز از 86 به 64 درصد رسیده است.
این نظرسنجی همچنین نشان داده است که تنها 34 درصد آمریکایی ها بر این باورند که این کشور در مسیر درستی قرار دارد، این رقم در ماه نخست به قدرت رسیدن بایدن به 50 درصد رسیده بود.
از سوی دیگر 47 درصد شهروندان آمریکایی عملکرد اقتصادی بایدن را مورد تایید قرار می دهند، این رقم در ماه مارس حدود 60 درصد بوده است.
این در شرایطی است که تنها 57 درصد آمریکایی ها از عملکرد دولت بایدن برای مقابله با بحران ویروس کرونا رضایت داشته‌اند، این رقم در ماه جولای به 66 درصد رسیده بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала