دنمارک از حضور دوباره هراس‌افگنان در افغانستان نگران است

© https://twitter.comدنمارک از حضور دوباره هراس‌افگنان در افغانستان نگران است
دنمارک از حضور دوباره هراس‌افگنان در افغانستان نگران است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.10.2021
عضو شوید
وزیر خارجه دنمارک، در یک سفر دو روزه به پاکستان از جامعه جهانی خواسته است که جلو فعالیت‌های هراس‌افگنان را در افغانستان بگیرند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، جیپی کوفود، وزیر خارجه دنمارک، در نشست خبری مشترک با همتای پاکستانی‌اش هشدار می‌دهد که اگر افغانستان به پناه‌گاه و جای امن هراس افگنان مبدل گردد، به گفته او تهدید برای همه خواهد بود.
واکسیناسیون کرونا برای زنان باردار در دنمارک - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.07.2021
واکسیناسیون کرونا برای زنان باردار در دنمارک
پیش از این مقام‌های امارات اسلامی بارها فعالیت و حضور هراس افگنان در افغانستان را رد کرده‌اند و اطمینان داده‌اند که از خاک افغانستان در برابر هیچ کشوری استفاده نخواهد شد.
وزیر خارجه دنمارک دراین نشست خبری افزوده است که طالبان را به رسمیت نمی‌شناسند و می‌گوید که آنان با عملکردهای‌شان قضاوت خواهند شد.
جیپی کوفود گفته است: «آنچه اکنون در افغانستان می‌بینیم یک وضعیت بسیار جدی است و ما نگران این استیم. من به صورت واضح به این نکته اشاره می‌کنم که اگر افغانستان تبدیل به مکان امن برای هراس‌افگنان بین المللی شود، چیزی است که بر همه ما تأثیر می‌گذارد.»
گزارش‌ها همچنان می‌رسانند که وزیر امور خارجه پاکستان، شاه محمود قریشی، از جامعه جهانی خواسته است تا در مبارزه با بحران بشری در افغانستان اقدامات جدی نماید. وی در پاسخ به این سوال که آیا پاکستان اجازه استفاده از حریم هوایی‌اش را به امریکا خواهد داد؟ می‌گوید که کابینه پاکستان باید در این باره تصمیم بگیرد.
قریشی گفت: «واضح است، این تصمیمی است که پس از مشوره‌ها و نگاه به همه جنبه‌ها از سوی کابینه گرفته خواهد شد. تصمیمی گرفته خواهد شد که به سود امنیت، امنیت ملی پاکستان و ثبات منطقه خواهد بود.»
پیش از این نیز کشورهای دیگر از مبدل شدن افغانستان به پناه‌گاه امن هراس‌افگنان هشدار داده اند، اما مقام‌های امارت اسلامی این ادعاها را بارها رد کرده‌اند و اطمینان می‌دهند که خاک افغانستان در برابر هیچ کشور استفاده نخواهد شد.  
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала