لوکاشنکو: تجاوز خارجی به بلاروس مینسک و مسکو را بیشتر نزدیک خواهد ساخت

© Sputnik / Viktor Tolochko /  مراجعه به بانک تصاویر لوکاشنکو
لوکاشنکو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.10.2021
عضو شوید
رییس جمهور بلاروس گفت، در صورت تجاوز خارجی، کشورش به یک "پایگاه نظامی متحد با روسیه" بدل خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس در مصاحبه با CNN گفت تجاوز خارجی، باعث نزدیکی هرچه بیشتر روابط مینسک با مسکو خواهد شد.
لوکاشنکو دراین گفتگو خاطرنشان کرد که "هیچ" کشور خارجی‌ای، حتی روسیه، پایگاهی نظامی در بلاروس نداشته و توضیح داد که دو تاسیسات نظامی روسیه در کشورش برای مقاصد غیرنظامی طراحی شده‌اند.
لوکاشنکو: بلاروس آماده کمک در بازسازی افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.09.2021
لوکاشنکو: بلاروس آماده کمک در بازسازی افغانستان است
لوکاشنکو در این مصاحبه که در "کاخ استقلال" مینسک، پایتخت بلاروس صورت گرفت، افزود که یکی از این دو پایگاه که "از زمان شوروی" ساخته شده، برای تشخیص زودهنگام پرتاب موشک‌های هسته‌ای از آمریکا استفاده می‌شود، و نیروهای روسیه از پایگاه دیگر برای ارتباط با ناوگان خود در اقیانوس اطلس استفاده می‌کنند.
رئیس جمهور بلاروس هم‌چنین در این گفت‌وگو با سی ان ان اظهار کرد که نمی‌خواهد برای همیشه بر این کشور شرق اروپا حکومت کند.
وی گفت: قسم می‌خورم که من نمی‌خواهم تا زمان مرگ، رئیس جمهور باشم ... اگر حامیان غربی شما از مداخله در امور کشور ما دست بردارند و ما به عنوان یک کشور مستقل احساس امنیت و اطمینان کنیم ... باور کنید این امر زودتر از آنچه فکر می‌کنید اتفاق می‌افتد."
لوکاشنکوی 67 ساله 27 سال هدایت بلاروس را بر عهده داشته است. او در آگست سال گذشته برای ششمین بار انتخاب شد و موجی از اعتراضات گسترده و اتهام تقلب در انتخابات از سوی اروپا و ایالات متحده را برانگیخت. لوکاشنکو به CNN گفت کشورش "دائماً مورد حمله" غرب قرار دارد.
رئیس جمهور بلاروس رهبران اپوزیسیون را که از کشور گریخته‌اند "کلاهبردارانی که دنبال پول بودند" دانست. وی اتهامات اتحادیه اروپا مبنی بر قاچاق مهاجران غیرقانونی به اروپا برای بازگرداندن تحریم‌های پس از رأی گیری را رد کرد و گفت که او "دیوانه نیست" و نمی‌خواهد با جمعیت 500 میلیون نفری اتحادیه اروپا مخالفت کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала