Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

اتلتیکو - بارسا؛ واندا میتروپولیتانو کاسه داغ‌تر از آش برای کومان + عکس/ویدیو

© Sputnik / Александр Вильф /  مراجعه به بانک تصاویر باشگاه فوتبال اتلتیکو مادرید Футбол. Лига чемпионов. Тренировка ФК "Ростов"
باشگاه فوتبال اتلتیکو مادرید Футбол. Лига чемпионов. Тренировка ФК Ростов - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.10.2021
عضو شوید
اتلتیکومادرید و بارسلونا امشب در هفته هشتم لالیگا حساس‌ترین بازی لیگ را برگزار می‌کنند.
به گزارش اسپوتنیک؛ امشب ورزشگاه واندامتروپولیتانو میزبان حساس‌ترین و مهم‌ترین نبرد هفته هشتم لالیگا میان اتلتیکومادرید و بارسلونا خواهد بود. این بازی برای هر دو تیم مهم تلقی می‌شود زیرا تیم سیمئونه می‌خواهد به رئال‌مادرید صدرنشین نزدیک‌تر شود و در سوی مقابل کومان می‌خواهد خود را از اخراج نجات دهد.
این دیدار امشب از ساعت 11:30 به وقت کابل آغاز خواهد شد.
اتلتیکومادرید؛ دوباره در کورس قهرمانی
مثل فصل پیش؛ با کم‌ترین تغییر ممکن اتلتیکو کارش را در لیگ شروع کرد. شانه به شانه رئال مادرید را دنبال کرد و با 4 برد و 2 تساوی می‌توانستند همچنان رقیب جدی برای رئال باشند ولی در آخرین هفته به آلاوز باختند.
اما هنوز که هنوز است اتلتی فکر نمی‌کند که فاصله امتیازی با صدرنشین جدول را جبران نکند از کورس قهرمانی خارج شود.
شاگردان سیمئونه در لیگ قهرمانان اروپا در آخرین دقایق بازی مقابل میلان به برتری ارزشمندی دست یافتند و برای امشب اماده شده‌اند تا یکی از رقبای جدی و قدیمی را کاملاً از میدان رقابت لیگ دور سازند. سیمئونه که از وضعیت بحرانی بارسا کاملا واقف است می‌خواهد با یک تیر دو نشان بزند که اول ان کسب امتیاز گرفتن و نزدیک شدن به صدرجدول است و دیگری به هم زدن بیشتر شرایط کنونی بارسا، که گزینه اول کمی بهتر به نظر می‌رسد تا رقابت برای کسب قهرمانی میان اتلتیکو و رئال داغ‌تر شود.
بارسلونا؛ اخراج کومان و تمام؟
این روزها شمارش معکوس برای اخراج شدن رونالد کومان در جریان است.
کاتالان‌ها در حالی‌که در چنین مقطعی از فصل قبل 4 امتیاز بیشتر گرفته بودند ولی حالا هواداران این تیم متوجه شده‌اند که پیشرفتی چندانی نداشته‌اند زیرا دو باخت تحقیر آمیز در لیگ قهرمانان این تیم را عملا در آستانه حذف قرار داده است.
بازی‌های تیم کومان اصلا به دل چنگ نمی‌زند و حتی دلخوشی موقت به گل تماشایی آنسو فاتی در دیدار قبلی و بازگشت شماره 10 جدید هم نمی‌تواند نشانه‌ای برای ماندن کومان باشد. حالا گفته می‌شود که هر نتیجه‌ای غیر از پیروزی، با وجود ضرر بزرگ در این برهه، لاپورتا حکم اخراج کومان را امضا خواهد نمود و دیدار امشب در مادرید یکی از مهم‌ترین بازی‌های تاریخ بارسلونا محسوب می‌شود چرا که شاید در پایان این بازی، روزهای جدیدی در کاتالونیا شروع شود.
آخرین جدال
دو تیم در 8 می 2021 در یکی از مهم‌ترین دیدارهای فصل قبل لالیگا و نبردی مهم در کورس قهرمانی به مصاف هم رفتند که این بازی در نیوکمپ به تساوی بدون ‌گل انجامید.
 
آمار بازی
- تیم بارسلونا در 4 بازی اخیرش (تمامی مسابقات) برابر اتلتیکومادرید پیروز نشده است. زیرا اتلتیکو به دو پیروزی و دو تساوی دست یافته است.
- در 10 نوامبر 2020، یعنی پس از 10 سال و چند ماه اتلتیکو موفق به شکست بارسا در لالیگا شد.
- در حالی فصل قبل رکورد شکست‌ناپذیری بارسا مقابل اتلتیکو پایان یافت که کاتالان‌ها در 20 بازی متوالی لالیگایی شکست نخورده بودند.
- پس از 14 دیدار متوالی روند گل‌زنی دو تیم پایان یافت اما بار دیگر و در مصاف قبلی دو طرف  به تساوی بدون گل رسیدند.
- رونالد کومان سرمربی بارسا در حالی‌ تحت فشار قرار گرفته که در 6 بازی قبلی لالیگا بهتر از فصل پیش نتیجه گرفته است. فصل قبل تا بازی ششم بارسا فقط 8 امتیاز داشت و همچنان در دو بازی شکست خورده بود اما این فصل با همان تعداد بازی 12 امتیاز کسب کرده و هنوز باختی ندارد.
- اتلتیکو در 10 بازی آخر خانگی‌اش در لالیگا شکست نخورده است. لوانته آخرین تیم و تنها تیمی بود که فصل قبل در واندا متروپولیتانو (ماه فبروری) موفق به شکست دادن اتلتیکو گردید.
- در بازی‌های لیگ فصل قبل بارسلونا حتی یک بار موفق باز کردن دروازه اتلتیکو نشد.
 
مصدومیت‌ها و محرومان بازی امشب
تنها مصدوم اتلتیکومادرید، کیران تریپیه است که البته او هم به احتمال زیاد به این بازی خواهد رسید. سرخیو آگوئرو، عثمان دمبله و مارتین برایت‌وایت مهاجمان بارسا هنوز از مصدومیت رهایی نیافته‌اند و امشب غایب اند. جوردی آلبا و الخاندرو بالده هم مصدوم هستند، اما احتمالاً امشب بازی خواهند کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала