روش بازگرداندن سریع حس بویایی بعد از کرونا

© Depositphotos.com / Dimaberlinروش بازگرداندن سریع حس بویایی بعد از کرونا
روش بازگرداندن سریع حس بویایی بعد از کرونا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.10.2021
عضو شوید
از بین رفتن حس بویایی و چشایی مشکلی است که افراد حتی بعد از بهبودی ویروس کرونا با آن مواجه هستند، داکتر روسی روش بازگرداندن سریع حس بویایی را توضیح داده است.
به گزارش اسپوتنیک، اوکسانا نیکیتینا متخصص گوش، حلق و بینی در شفاخانه مارینسکی در شهر سنت پترزبورگ، گفت که معالجه عمومی فرد مبتلا به بازگرداندن سریع حس بویایی کمک می‌کند.
حس بویایی بهبودیافتگان کرونا چه مدت زمان باز می‌گردد؟ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.01.2021
حس بویایی بهبودیافتگان کرونا چه مدت زمان باز می‌گردد؟
این متخصص روس استنشاق با آب معدنی را روسی موثر برای بازگرداندن حس بویایی بعد از کرونا نامید. به گفته وی، برای این روش باید از آب منیزم سولفات استفاده شود. لازم است که گاز را از قبل آزاد و آنرا تا 36-37 درجه گرم کنید و داخل دستگاه استنشاق بریزید.
خانم نیکیتینا توضیح داد: حفره بینی را آبیاری کنید و این باعث بازسازی مخاط بینی می‌شود و به بازگرداندن حس بویایی از دست رفته کمک می‌کند.
علاوه براین، می‌توان به جای آب معدنی از محلول ایزوتونیک آب دریا استفاده کرد. اثربخشی این عمل به‌طور کامل مشخص نیست، اما مضر نخواهد بود.
همچنان برای بازگرداندن حساسیت به بوها، این داکتر توصیه کرد که با استفاده از روغن‌های مانند گل سرخ، اکالیپتوس، لیمو، منتول (جوهر نعنا)، رزماری، ترنج و درخت چای تمرین بویایی انجام دهید.
وی می‌گوید که این روش دو بار در روز باید استفاده شود و در عرض 15 ثانیه این چهار عطر را تنفس نماید و ده ثانیه مکث کنید. به گفته وی، پس از سه ماه حس بویایی شما بهبود پیدا خواهد کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала