عمران خان: آمریکا ناچار است دولت طالبان به رسمیت بشناسد

© Photo / IK / IK عمران خان: آمریکا ناچار است دولت طالبان به رسمیت بشناست
 عمران خان: آمریکا ناچار است دولت طالبان به رسمیت بشناست  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.10.2021
عضو شوید
نخست وزیر پاکستان گفت: با توجه به تردید و نا امیدی کاخ سفید،آمریکا دیر یا زود مجبور به پذیرش دولت موقت طالبان خواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، عمران خان، نخست وزیر پاکستان، روز شنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی " تی آر تی ورلد" ترکیه در پاسخ به سوالی درخصوص به رسمیت شناختن دولت موقت طالبان در افغانستان افزود، به رسمیت شناختن  این  دولت از سوی اسلام آباد به تنهایی کافی نیست زیرا رها کردن مسئله افغانستان میتواند به فاجعه انسانی در این کشور منجر شود.
عمران خان نخست وزیر پاکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.10.2021
عمران خان: مذاکرات با طالبان پاکستانی در جریان است + ویدئو
نخست وزیر پاکستان با اشاره به اهمیت نقش آمریکا، اروپا، چین و روسیه در به رسمیت شناختن دولت موقت طالبان در افغانستان تصریح کرد، اگر همه ما یک استراتژی مشترک را دنبال کنیم شاهد نتایج مثبت آن در آینده خواهیم بود.
عمران خان همچنین افزود: طالبان شاید در طولانی مدت بتوانند روی پای خود بایستند اما درصورت نرسیدن فوری کمک های خارجی، احتمال سقوط دولت نوپای آنها و در نتیجه هرج و مرج و بحران انسانی در افغان ستان افزایش خواهد یافت.
گفتنی است که ماه گذشته به دنبال خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان و روی کار آمدن طالبان در کابل، هیاتی به رهبری جنرال فیض حمید، رئیس سازمان اطلاعات پاکستان به کابل سفر کرد و با رهبری طالبان دیدار داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала