واکنش طالبان پاکستان به اظهارات عمران خان در مورد گفتگو

© AFP 2023 / Javed Tanveerطالبان افغانستان
طالبان افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.10.2021
عضو شوید
تحریک طالبان پاکستان یک گروه متشکل از چندین گروه شبه‌نظامی در پاکستان است که به دنبال عملیات نظامی گسترده در وزیرستان شمالی در سال 2014 میلادی، به افغانستان رانده شدند.
به گزارش اسپوتنیک، تحریک طالبان پاکستان ادعای عمران خان صدراعظم پاکستان را رد کرد که گویا حکومت با آنها در مورد آتش‌بس داخل مذاکره شده است.
عمران خان دیروز جمعه در صحبت با تلویزیون (تی آر تی ) ترکیه گفت مذاکرات با طالبان پاکستانی آغاز پروسه آشتی می‌باشد.
تحریک طالبان پاکستان در جواب این بلافاصله یک اعلامیه را نشر نموده و گفته است که آنها متحد می‌باشند و اختلاف در بین آنها وجود ندارد. سخنگوی تحریک طالبان پاکستان همزمان از جنگجویان مسلح خود خواست که به حملات خود ادامه بدهند.
عمران خان نخست وزیر پاکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.10.2021
عمران خان: مذاکرات با طالبان پاکستانی در جریان است + ویدئو
از سوی دیگر حفیظ بهادر یکی از اعضای گروه طالبان پاکستانی دیروز جمعه از افراد مسلح خود خواست که تا 20 اکتوبر آتش‌بس را رعایت کنند.
گفتنی است، تحریک طالبان پاکستان که از سوی دولت اسلام‌آباد یک گروه غیرقانونی و تروریستی تلقی می‌شود طی ماه‌های اخیر مسئولیت چند حمله مرگبار علیه نیروهای ارتش پاکستان از جمله عملیات‌های انتحاری را برعهده گرفته است.
تازه‌ترین بررسی‌ها توسط یک اندیشکده امنیتی در پاکستان بیانگر افزایش ناگهانی تحرکات شبه نظامیان و عملیات‌ تروریستی در مناطق مختلف این کشور پس از دگرگونی‌ها در افغانستان و تسلط طالبان بر کابل است.
موسسه پژوهشی و اندیشکده مطالعات درگیری و امنیتی (PICSS) در پاکستان اواسط سنبله امسال طی گزارش خود اعلام کرد که از زمان تسلط طالبان در افغانستان نه تنها موج حملات تروریستی در پاکستان شدت گرفته بلکه پس از ماه مه 2016، اکنون بیشترین عملیات‌های خرابکارانه توسط شبه نظامیان تنها در یک ماه منتهی به ماه اوت امسال ثبت شده است.
شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان ماه گذشته اعلام کرده بود، اگر اعضای جنبش تحریک طالبان پاکستان از فعالیت‌های "تروریستی" خود دست بردارند، دولت اسلام‌آباد آماده است اعضای این جنبش را مورد عفو قرار دهد.
جنبش تحریک طالبان پاکستان یک گروه متشکل از چندین گروه شبه‌نظامی در پاکستان است که به دنبال عملیات نظامی گسترده در وزیرستان شمالی در سال 2014 میلادی، به افغانستان رانده شدند.
ماه گذشته به دنبال خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان و روی کار آمدن طالبان در کابل، هیاتی به رهبری ژنرال فیض حمید، رئیس سازمان اطلاعات پاکستان به کابل سفر کرد و با رهبری طالبان دیدار داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала