Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

کاپیتان تیم ملی زنان افغانستان یک روز در بنفیکا + عکس/ویدیو

© Photo / Facebook Virtual pagesفرخنده محتاج کاپیتان تیم فوتبال زنان افغانستان
فرخنده محتاج کاپیتان تیم فوتبال زنان افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.10.2021
عضو شوید
فرخنده محتاج کاپیتان تیم فوتبال زنان افغانستان صبح جمعه اول اکتوبر را در تیم زنان بنفیکا گذراند و تمام کارهای روزمره این گروه را انجام داد.
به گزارش اسپوتنیک؛ فرخنده محتاج کاپیتان تیم فوتبال زنان افغانستان که موفق شد تعدادی از فوتبالیستان بانو را به پرتگال منتقل کند؛ صبح یک روز کامل را در تیم زنان بنفیکا سپری نمود و تمام کارهای روزمره این گروه را انجام داد.
از صبحانه گرفته تا تمرین در استادیوم "دا تاپادینها" را او با تیم پرتگالی تجربه نمود و نیز پیراهن شماره 10 را از سولویا ربلو کاپیتان این تیم و فرناندو تاوارس نایب رئیس باشگاه دریافت نمود.
فرخنده محتاج به BTV گفت: "به عنوان کاپیتان تیم ملی به همه فدراسیون‌های فوتبال که با من تماس گرفتند برای کمک به تخلیه دختران کشور گفتم. بلافاصله سرمربی سابق تیم ملی ایران مرا با مقامات دولتی، عوامل سیا و بسیاری از افراد فوق العاده و بشردوست دیگر در ارتباط قرار داد. این ماموریت [همه با هم] برای حمایت از خروج دختران و زنان از افغانستان بسیار خوب پیش رفت."
محتاج در ادامه افزود: "اول‌تر از همه من از پرتگال و از همه کارهایی که این کشور انجام داده سپاسگزارم. اما همچنین می‌خواهم به دیگران بگویم که رهبری یکسانی را در دست بگیرند و از افغانستان، زنان و کودکان آسیب پذیر به طور یکسان حمایت کنند. جهان را تغییر ندهید، اما ما می‌توانیم جهان را برای یک نفر تغییر دهیم و این فکر مهمی است که باید اتخاذ شود."
کیلی لیندزی مربی تیم ملی بانوان افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.08.2021
ورزش
درخواست کاپیتان سابق تیم ملی زنان افغانستان از فیفا: هم‌تیمی‌هایم را نجات دهید
در همین حال فرناندو تاوارس نائب رئیس بنفیکا اظهار داشت: "رشد فوتبال زنان اجتناب ناپذیر است. خوشحالم که فرخنده محتاج را در کنار خود داریم. این یک مثال و رهبر است که به نوعی نیاز به تغییر را نمایندگی می‌کند. در همه ورزشها تیم‌های بانوان وجود دارد و بنفیکا با الگوگیری پیشرو است و با رهبری در این راه، به جهان نشان می‌دهد که آنها در ورزش زنان شرط بندی می‌کنند. بازیکنان ما از مشکلات زنان افغان آگاه هستند و داشتن بازیکن در اینجا پیوندها، آگاهی و روحیه ذهنی را تقویت می‌کند که برخی چیزها باید در جهان تغییر کنند."
همچنان پائولتا یکی از کاپیتان‌های تیم بنفیکا، حضور فرخنده در این تیم را "بسیار خوب" توصیف کرد.
پائولتا گفت: "ما از حضور این ورزشکار بسیار خوشحال بودیم و خوب است نشان دهیم که بنفیکا از این دلایل حمایت می‌کند. ما بیشتر از فوتبالیست‌ها، مردم هستیم و باید از اتفاقاتی که در جهان می‌افتد آگاه باشیم. این به درک این امر کمک می‌کند. ورود کاپیتان تیم زنان افغانستان در زمان ایده‌آل و در زمان من بود. دقیقاً برای انتقال پیام به تیم و به جهان: مشکلات عمده‌ای وجود دارد و ما باید از آنها حمایت کنیم، چهره خود را نشان دهیم و در این مبارزه با و برای آنها باشیم."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала