یونان: اجازه نمی‌دهیم موج پناه‌جویان افغان به مرز های ما برسد

© AFP 2023 / Dimitar Dilkoff Greece Afghan refugees
Greece Afghan refugees - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.10.2021
عضو شوید
 نخست‌وزیر یونان می‌گوید که اروپا برای اسکان پناه‌جویان افغان در کشورهای همسایه‌ی افغانستان، باید با این کشورها کار کند.
به گزارش اسپوتنیک، کریاکوس میتسوتاکیس،نخست‌وزیر یونان روز گذشته (جمعه، نهم میزان)  هنگام بازدید از یک کمب مهاجرین در نزدیکی ترکیه گفته است که اجازه نمی‌دهد تا بحران مهاجرت سال 2015 دوباره تکرار شود و سیلی از مهاجران  از جمله پاهجویان از افغانستان به مرزهای این کشور برسد.
آقای میتسوتاکیس همچنین افزوده که کشورش در جریان روزهای گذشته، میزبان 26 زن وکیل و قاضی همراه با خانواده‌های‌شان از افغانستان بوده است. او تأکید کرد که این موارد استثنایی است.
تلاش اوباما، بوش و کلینتون برای کمک مشترک به مهاجران افغان

 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.09.2021
تلاش اوباما، بوش و کلینتون برای کمک مشترک به مهاجران افغان
شماری از رسانه‌های این کشور هم گزارش کرده‌اند که این افراد تا تأییدی درخواست‌شان توسط سایر کشورها در یونان می‌مانند.
این درحالی است که به‌دنبال تسلط طالبان بر افغانستان، شماری زیادی از شهروندان، کشور را ترک کرده و راهی کشورهای اروپایی شده‌اند. این موضوع باعث نگرانی در مورد برگشت بحران مهاجرت در سال 2015 شده است و بسیاری از کشورها از جمله یونان و ترکیه پالیسی شدید مهاجرت را روی‌دست گرفته‌اند.
ترکیه هم قبلا اعلام کرده بود که به عنوان بزرگترین کشور میزبان پناه‌جویان در جهان، نمی‌تواند پناه‌جویان بیشتری را بپذیرد.
سازمان دیدبان حقوق بشر در نامه‌ای به اتحادیه‌ی اروپا، خواستار رسیدگی به بحران پناهجویان افغان شده است. در این نامه آمده است که نه ایران و پاکستان که تقریبا ۹۰ درصد از مهاجران افغان را میزبانی می‌کنند و نه سایر کشورهای نزدیک به افغانستان، نباید چنین مسئولیت بزرگی را بر عهده بگیرند.
در نامه تأکید شده است: «اسکان مجدد باید براساس ارزیابی حفاظتی و معیارهای کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، با تمرکز بر آسیب‌پذیرترین پناهندگان و اطمینان از یک‌پارچه‌ماندن خانواده، ادامه یابد».
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала