Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

یا حامله شوید یا داوری کنید!

© Sputnik / Владимир Песня /  مراجعه به بانک تصاویر داور زن
داور زن  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.10.2021
عضو شوید
مارک کلاتنبرگ داور سرشناسی انگلیسی پس از صحبت های جالب و البته عجیبش در خصوص داوری زنان مورد انتقاد قرار گرفت.
شبه گزارش اسپوتنیک، مارک کلاتنبرگ اخیرا گفته است، داوران زن باید بین باردار بودن و داوری یکی را انتخاب کنند. این صحبت های این داور سرشناس واکنش های فراوانی را به همراه داشته و البته او نیز مورد انتقاد شدید قرار گرفته است.
حالا این داور که فینال یورو 2016 را قضاوت کرده است، در تازه ترین صحبت هایش در خصوص این اظهار نظر جنجالی روشنایی انداخته است.
وی معتقد است، این صحبت ها در خصوص دنیای داوری نبوده بلکه واقعیت زنان را در فوتبال نشان میدهد. وی میگوید به همین دلیل است که تعداد داوران زن در فوتبال کمتر از مردان است.
​وی در این خصوص به دیلی میل گفت: "آیا این درست است که متخصصانی که به استراحت خانوادگی می پردازند، کمتر پیشرفت کنند. این طوری است؟ مطلقا نه. من فکر می کنم زنان برای پیشرفت و رسیدن به درجات بالاتر باید بیشتر کار کنند.
وی تاکید کرد: "در این شرایط امکان ندارد که یک داور چه زن و چه مرد، در 25 سالگی داور بین المللی شود، اما اگر زنان از 22 سالگی داوری را شروع کنند، برای آنان بهتر خواهد بود.
"ما داوران بسیار خوبی داریم که باید تعدادشان بیشتر شود. برای اینکه این اتفاق بیفتد، من معتقدم که مقامات دولتی باید نگاه دقیق تری به این موضوع داشته باشند، زیرا تشکیل خانواده مانع پیشرفت زنان در داوری شود. "
وی در پایان گفت: "من به خاطر روش نا مناسبی که در رسانه توضیح دادم، معذرت میخواهیم و امیدوارم این صحبت های من نظر دیگران را در خصوص داوری زنان جلب کرده باشد. "
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала