کشف روش موثر برای بازیابی حس بویایی پس از ابتلا به کرونا

© Depositphotos.com / DimaberlinЖенщина пытается почувствовать запах мандарина
Женщина пытается почувствовать запах мандарина - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.10.2021
عضو شوید
یک متخصص گوش، گلو و بینی، در مورد روش سریع برای بازگرداندن حس بویایی پس از ابتلا به بیماری COVID-19 صحبت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، اوکسانا نیکیتینا، متخصص گوش، گلوو بینی در بیمارستان مارینسک روسیه، گفت که پس از تشخیص بیماری ناشی از ویروس کرونا درمان عمومی، به بازگرداندن سریع حس بویایی کمک می کند.
این متخصص روس  توضیح داد:"مرطوب کردن سوراخ بینی، این باعث بازسازی مخاط این عضو بدن شده و باعث می‌شود که حس بویایی به مرور زمان احیا شود".
علاوه بر این، به گفته این متخصص به جای آب معدنی می توان از محلول ایزوتونیک آب دریا استفاده کرد. اثربخشی این عمل به طور کامل مشخص نیست ، اما اسستفاده از آب دریا مضر نخواهد بود.
حس بویایی بهبودیافتگان کرونا چه مدت زمان باز می‌گردد؟ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.01.2021
حس بویایی بهبودیافتگان کرونا چه مدت زمان باز می‌گردد؟
پزشک همچنین، برای بازگرداندن حس بویایی، استفاده از روغنهای اساسی گل گلاب، اکالیپتوس، لیمو، منتول، رزماری، ترنج و درخت چای را توصیه نموده است.
وی می‌گوید که این روش دو بار در روز باید استفاده شود و در عرض 15 ثانیه این چهار عطر را تنفس نماید و ده ثانیه مکث کنید. به گفته وی، پس از سه ماه حس بویایی شما بهبود پیدا خواهد کرد.
نابویایی یا آنوسمی (Anosmia)  یک اصطلاح پزشکی به معنای  از دست دادن حس بویایی در افراد است. آنوسمی یکی از علائم ابتلا افراد به بیماری COVID-19 به شمار می‌رود.
اما آنوسمی ناشی از ابتنلا به ویروس کرونا  می‌تواند طولانی مدت باشد، زیرا نزدیک به 5 درصد از بیماران مبتلا به کووید یک سال پس از آلوده شدن به این ویروس نیز همچنان حس بویایی آنها بازنگشته است.
گفتنی است محققان انگلیسی در مطالعه اخیرشان اظهار کرده‌اند افراد مبتلا به بیماری COVID-19 ناشی از ویروس کرونا که در اثر ابتلا به این بیماری حس بویایی خود را از دست داده‌اند، می‌توانند با استفاده از قطره بینی ویتامین A/آ مجددا حس بویایی خود را بازگردانند.
نتایج یافته‌های اخیر محققان انگلیسی حاکی از آن است که ویتامین A از سیستم ایمنی بدن ، پوست فرد و قسمت‌هایی مانند بینی نیز محافظت می‌کند. این ویتامین را می‌توان در موادی مانند پنیر ، تخم مرغ ، ماهی چرب و جگر یافت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала