پیش‌بینی احتمال مرگ بیماران کرونایی با نوار قلب

© Medicinetripپیش‌بینی احتمال مرگ بیماران کرونایی با نوار قلب
پیش‌بینی احتمال مرگ بیماران کرونایی با نوار قلب - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.10.2021
عضو شوید
محققان شفاخانه «مانت ساینای» نیویورک متوجه شده‌اند که با بررسی فعالیت‌های الکتریکی قلب می‌توان پیش‌بینی کرد که کدام بیماران بستری مبتلا به کرونا بیشتر در معرض خطر مرگ قرار دارند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیجیاتو، این نشانگر زیستی به راحتی قابل اندازه‌گیری است و می‌تواند مرگ را چند روز زودتر پیش‌بینی کند.
پژوهشگران با استفاده از یک دستگاه ساده الکتروکاردیوگرام (EKG) یا نوار قلب به بررسی وضعیت 140 بیمار کرونایی پرداختند و فهمیدند که وجود شکل موج QRS نزولی در 74 درصد موارد نشان‌دهنده وضعیت رو به وخامت بیماران بوده است. نشانگری که توسط محققان مانت ساینای معرفی شده، LoQRS نام گرفته و گفته می‌شود روش مناسبی برای تریاژ بیمارانی است که بیشتر از بقیه در معرض خطر مرگ قرار دارند.
کرونا می‌تواند به عضلات قلب آسیب بزند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.03.2021
کرونا می‌تواند به عضلات قلب آسیب بزند
میانگین زمان مرگ از اولین مشاهده LoQRS حدود 52 ساعت بوده است. «جاشوا لمپرت»، محقق ارشد این پژوهش می‌گوید: «مطالعه ما نشان می‌دهد که افت شکل موج‌ها در نوار قلب در طول دوره بیماری کووید-19 می‌تواند ابزار مهمی برای کمک به کادر درمان به منظور رسیدگی بیشتر به بیماران باشد و به آن‌ها اجازه دهد تغییرات بالینی را زودتر شناسایی کرده و مداخلات لازم را سریع‌تر انجام دهند. با افزایش مجدد شمار مبتلایان و بستری‌های کرونایی، استفاده از نوار قلب می‌تواند به بیمارستان‌ها کمک کند تا رسیدگی‌های لازم را تا پیش از آن که شرایط بیش از حد وخیم شود انجام دهند.»
محققان می‌گویند استفاده از نشانگر LoQRS در تشخیص احتمال مرگ مبتلایان به آنفلوآنزا هم کارآمد بوده، با این حال، میانگین زمان مرگ آن‌ها 6 روز اعلام شده است. محققان می‌گویند از همین رو می‌توان نتیجه‌گیری کرد که کووید-19 بیماری بسیار خطرناک‌تری نسبت به آنفلوآنزاست.
با توجه به اینکه روش LoQRS فقط از طریق بررسی‌های متعدد در طول زمان قابل استفاده است، لمبرت پیشنهاد کرده که بیماران کرونایی به محض بستری شدن نوار قلب بدهند. او ادامه می‌دهد: «وقتی بحث بیماران کووید-19 وسط می‌آید، یافته‌های ما نشان می‌دهند که بررسی نوار قلب نه تنها در زمان ورود به بیمارستان مفید است، بلکه در آینده هم می‌تواند به تشخیص نشانه‌های LoQRS کمک کند. اگر LoQRS مشاهده شود، کادر درمان قادر است روش‌های درمانی پیشرفته‌تری را در نظر بگیرد یا بیمار را به واحد مراقبت‌های ویژه (ICU)» منتقل کند».
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала