خواست سخنگویان حکومت پیشین از همکاران بین‌المللی افغانستان

© Photo / gmicafghanistanخواست سخنگویان حکومت پیشین از همکاران بین‌المللی افغانستان
خواست سخنگویان حکومت پیشین از همکاران بین‌المللی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.10.2021
عضو شوید
یک گروه 20 نفری از سخن‌گویان ارشد و مدیران ارتباطات نهادهای مختلف دولتی در حکومت محمداشرف غنی در نامه‌ای به رسانه‌ها، گفته‌اند که در معرض خطر شدید قرار دارند و تنها رها شده‌اند. در این نامه از این سخن‌گویان نام برده نشده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، این افراد که در میان‌شان زنان نیز شاملند، از کشورهای خارجی و همکاران بین‌المللی افغانستان خواسته‌اند که برای نجات خود و خانواده‌های‌شان اقدام کرده و امید آن‌ها را به آینده باز گردانند.
متوقف شدن فعالیت هفتاد درصد از رسانه‌های افغانستان با روی‌کارآمدن طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.10.2021
متوقف شدن فعالیت هفتاد درصد از رسانه‌های افغانستان با روی‌کارآمدن طالبان
آن‌ها گفته‌اند که در 20 سال گذشته از چهره‌های شناخته‌شده در زمینه‌ی پیش‌برد جنگ روانی در برابر تروریسم بوده‌اند و در راستای ترویج ارزش‌های دموکراتیک، حقوق بشر، آزادی بیان، دست‌رسی به معلومات، تأمین عدالت و حاکمیت قانون با دولت افغانستان و نهادهای رسانه‌ای و همکاران بین‌المللی کار کرده‌اند.
در نامه آمده است که هر کدام این سخن‌گویان در دوره‌های کاری‌شان هزاران مصاحبه و گفت‌وگوی ویژه درباره‌ی حقوق بشر، مبارزه با فساد، حاکمیت قانون، آزادی بیان و… با رسانه‌های ملی و بین‌المللی داشته‌اند.
به‌گفته‌ی این سخن‌گویان، آن‌ها در این مصاحبه و گفت‌وگوها، «حملات تروریستی و هدفمندانه‌ی طالبان» را با شدیدترین الفاظ محکوم کرده و این موضع‌گیری‌ها در حال حاضر برای همه، از جمله طالبان قابل دست‌رس است.
در نامه‌ی این سخن‌گویان حکومت پیشین آمده است: «آن‌ها [طالبان] به وضوح گفته‌اند که با مسئولان دستگاه‌های تبلیغاتی و فعالان کشور که در 20 سال گذشته جنگ‌های روانی را علیه آن‌ها [طالبان] به راه انداخته و مدیریت کرده‌اند، محاسبه نموده و آن‌ها را جزا خواهند داد».
سخن‌گویان حکومت پیشین همچنین گفته‌اند که در حال حاضر در مکان‌های غیرثابت و نامعلوم شب و روز می‌گذرانند و در برخی موارد، خانه‌های شماری از آن‌ها بازرسی نیز شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала