دیدار وزیر معارف طالبان با سفیر ترکیه در کابل

© Photo / Facebook account of MoEAfghanistanدیدار وزیر معارف طالبان با سفیر ترکیه در کابل
دیدار وزیر معارف طالبان با سفیر ترکیه در کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.10.2021
عضو شوید
سرپرست وزارت معارف طالبان با سفیر ترکیه در کابل دیدار کرد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت معارف طالبان با نشر یک خبرنامه اعلام کرد که  نورالله منیر، سرپرست وزیر وزارت معارف با جیهاد ارگین‌آی، سفیر جمهوری ترکیه در دفتر کاری خویش دیدار نمود.
در آغاز، سرپرست وزیر وزارت معارف طالبان تشریف آوری سفیر جمهوری ترکیه جیهاد آرگین آی را خیر مقدم گفته، هر دو جانب در مورد بازگشایی مکاتب افغان ترک در افغانستان، تقویت سیستم آموزشی، تهیه بورسیه های تحصیلی، ارایه خدمات تعلیمی باکیفیت برای دانش آموزان در مناطق دور دست کشور و دیگر موارد اداری در بخش تعلیم و تربیه بحث و تبادل نظر نمودند.
طالبان به بیجا شده گان پنجشیر مواد خوراکه فرستادند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.10.2021
طالبان به بیجا شده گان پنجشیر مواد خوراکه فرستادند
در ادامه این خبرنامه آمده است که آقای ارگین‌آی از تداوم همکاری‌های ترکیه با افغانستان در بخش تعلیم و تربیه اطمینان داده همچنان ابراز امیدواری کرد که شاهد تقویت هرچه بیشتر روند آموزش و پرورش در افغانستان باشد وی همچنان در مورد ساخت و ساز و اعمار مکاتب در مناطق دور دست کشور وعده هر نوع همکاری سپرد.
سرپرست وزارت معارف طالبان همچنان از همکاری های ترکیه درعرصه تعلیم و تربیه در افغانستان سپاس‌گزاری نموده نقش معارف را در پیشرفت کشور مهم دانست.
وی افزود: دسترسی همه‌گانی به خدمات معارف باکیفیت، معیاری و عادلانه هدف اصلی وزارت معارف بوده و کشور ترکیه میتواند در این خصوص و نیز تهیه بورسیه‌های تحصیلی برای دانش‌آموزان افغان، وزارت معارف را همکاری نماید.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала