غنی اندرابی: زیر فرمان احمد مسعود، محکم در برابر گروه طالبان ایستاده‌ایم

© ShorayNezar · Interest facebookغنی اندرابی: زیر فرمان احمد مسعود، محکم در برابر گروه طالبان ایستاده‌ایم
غنی اندرابی: زیر فرمان احمد مسعود، محکم در برابر گروه طالبان ایستاده‌ایم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.10.2021
عضو شوید
یک فرمانده جبهه مقاومت ملی افغانستان می گوید، که گروه طالبان یک گروه ظالم و ستمگر است و اعضای این گروه به هیچ کس، از جمله کودکان، زنان و کهن‌سالان رحم نمی‌کنند.
فرمانده مقاومت: آماده نابودی پاکستانی‌ها هستیم + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.10.2021
فرمانده مقاومت: آماده نابودی پاکستانی‌ها هستیم + ویدیو
پس از آنکه حکومت پیشین افغانستان با گریز اشرف غنی در پانزدهم اگوست فروپاشید و نیروهای طالبان بر سراسر افغانستان مسلط شدند، شماری از فرماندهان ضدطالب در پنجشیر و اندراب، به طالبان اجازه ندادند تا وارد نواحی تحت کنترل آنان شوند. از جمله غنی اندرابی که فرماندهی نیروهای مردمی در شهرستان‌های پل‌حصار، بنو و ده‌صلاح را در استان بغلان بر عهده داشت، جنگجویان طالبان را از آن شهرستان‌ها بیرون راند. 
از نوزدهم تا بیست و سوم اگوست، درگیری‌های شدیدی میان طالبان و نیروهای تحت امر غنی اندرابی در آن شهرستان‌ها جریان داشت. در نهایت، طالبان در تاریخ بیست و چهارم اگوست، هزاران نیرو به شهرستان‌هایی که تحت کنترل نیروهای جبهه مقاومت در بغلان مانده بودند اعزام کردند که در پی آن، گزارش‌های بیشماری از کشتار گسترده افراد غیرنظامی و ویرانی خانه‌های مردم انتشار یافت. 
در پی یورش هزاران جنگجوی طالب، نیروهای جبهه مقاومت در آن ناحیه به رهبری غنی اندرابی، به کوه‌های اندراب متواری شدند و تا کنون در مناطق کوهستانی حضور دارند. غنی اندرابی که پس از روزها به تیلیفون دسترسی یافته، قبل از ظهر امروز، یکشنبه سوم اکتبر، با ایندیپندنت فارسی سخن گفت و در مورد اوضاع جبهه مقاومت ملی در اندراب و وضعیت زندگی مردم توضیح داد. 
اندرابی در پاسخ به این‌ پرسش که او و نیروهای زیر امرش چگونه می‌توانند در مقابل طالبان که به امکانات وسیع نظامی دست یافته و سراسر افغانستان را تصرف کرده است مقاومت کنند، گفت: «طالبان یک گروه ظالم و ستمگر است و اعضای این گروه به هیچ کس، از جمله کودکان، زنان و کهن‌سالان رحم نمی‌کنند. جنایاتی که طالبان در اندراب انجام داده است، به مردم انگیزه مقاومت می‌دهد. نیروهای طالبان با در دست گرفتن کنترل مراکز شهرستان‌های اندراب (بنو، ده‌صلاح و پل‌حصار)، دست به انتقام‌جویی، کشتار، ظلم، ویران‌سازی و چپاول خانه‌های مردم زده‌اند». 
به گفته غنی اندرابی، طالبان ضمن انتقام‌جویی و قتل هدفمند افراد غیرنظامی، قیودات سختگیرانه‌ای بر زندگی مردم وضع کرده‌اند و حتی خوراک آنان را نیز مردم تهیه می‌کنند. به گفته او، به دلیل متوقف شدن منابع عایداتی مردم، خانواده‌های زیادی خود محتاج یک وعده غذایی هستند، اما در عین حال مجبورند برای جنگجویان طالبان سه وعده غذای مفصل تهیه کنند. اندرابی می‌گوید که طالبان از مردم به بهانه‌های مختلف باج‌گیری می‌کنند و در تازه‌ترین مورد از جنایات در آن ناحیه، سه روز قبل یک پزشک به نام زین‌الدین را با شش عضو خانواده‌اش تیرباران کردند.
غنی اندرابی در مورد شمار نیروهای جبهه مقاومت اطلاعاتی ارائه نمی‌دهد، اما می‌گوید که ظلم و ستم طالبان باعث شده است تا شمار زیادی از مردم به آن جبهه بپیوندند.
به گفته اندرابی، مواضع نیروهای جبهه مقاومت ملی در بخش‌های کوهستانی شهرستان‌های بنو، ده‌صلاح و پل‌حصار فعال هستند و نبرد آنان تا آزادی کامل افغانستان ادامه خواهد داشت. 
تا کنون نیروهای جبهه مقاومت ملی در دو ناحیه کوهستانی فعالیت و مقاومت خود را در برابر طالبان حفظ کرده‌اند.
در کنار کوهستان اندراب، جبهه‌ دیگری نیز در کوهستان پنجشیر فعال است که از آن به عنوان مرکز فرماندهی جبهه مقاومت ملی یاد می‌شود. جبهه پنجشیر تحت فرماندهی صالح محمد ریگستانی فعالیت می‌کند.
 ریگستانی دو روز پیش با نشر یک کلیپ ویدیویی، از حضور در جبهه‌ها و ادامه مقاومت برعلیه طالبان خبر داد. غنی اندرابی می‌گوید که با سران جبهه مقاومت در پنجشیر در تماس است و همه‌ جبهه‌ها تحت فرمان احمد مسعود فعالیت می‌کنند.
غنی اندرابی می‌افزاید، که همه سربازان و فرماندهان جبهه مقاومت ملی، تنها از احمد مسعود فرمانبرداری می‌کنند و نیروهای جبهه مقاومت در اندراب نیز در هماهنگی با فرمان‌ها و رهنمودهای مسعود عمل می‌کنند.
غنی اندرابی کیست؟
نام غنی اندرابی نخستین‌بار روز بیستم اگوست سال روان و پس از آن‌ که نیروهای تحت امر او، طالبان را از شهرستان‌های بنو، ده صلاح و پل حصار بیرون راندند، سر زبان‌ها افتاد. آن اتفاق در حالی رخ داد که نیروهای جبهه مقاومت ملی در مرکز پنجشیر حضور داشتند و جز پنجشیر، همه بخش‌های افغانستان به تصرف طالبان درآمده بود. اقدام غنی اندرابی و نیروهای تحت امر او در اندراب که مردمانش شهرت دیرینه‌ای در مبارزه علیه طالبان دارند، به نیروهای جبهه پنجشیر که تا آن زمان احساس تنهایی می‌کردند، روحیه بخشید.
در پی یورش طالبان به نواحی گسترده‌ای در اندراب و هجوم خانه به خانه و بازداشت گسترده مردم در نوزدهم اوت، غنی اندرابی و افراد تحت امرش در مقابل آنان به پا خاستند. از آن حرکت نخست، به عنوان « قیام مردمی» یاد شد و پس از تماس و هماهنگی میان نیروهای اندراب و پنجشیر، فرماندهان جبهه اندراب اعلام کردند که در همراهی با جبهه مقاومت ملی فعالیت می‌کنند.
غنی اندرابی پنجاه سال سن دارد و پیش از این وقایع، در جایگاه فرمانده نظامی در برخی از شهرستان‌های ولایات شمال افغانستان فعالیت کرده است. 
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала