متوقف شدن فعالیت هفتاد درصد از رسانه‌های افغانستان با روی‌کارآمدن طالبان

© Photo / Government Media and Information Centerمتوقف شدن فعالیت هفتاد درصد از رسانه‌های افغانستان با روی‌کارآمدن طالبان
متوقف شدن فعالیت هفتاد درصد از رسانه‌های افغانستان با روی‌کارآمدن طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.10.2021
عضو شوید
اتحادیه ملی خبرنگاران افغانستان می‌گوید که از زمان حاکمیت طالبان حدود هفتاد درصد از رسانه‌های کشور از فعالیت بازمانده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خامه، این نهاد، روز یک‌شنبه، یازدهم میزان در یک نشست خبری در کابل گفت که این ارقام براساس یک نظر سنجی آنلاین با حضور حدود 1500 خبرنگار در 28 ولایت انجام شده‌است.
 شکایت خبرنگاران در افغانستان از محدود شدن کار اطلاع رسانی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.09.2021
شکایت خبرنگاران در افغانستان از محدود شدن کار اطلاع رسانی
این نظرسنجی نشان می‌دهد که، 67 درصد از روزنامه نگاران به دلیل تحولات اخیر شغل خود را از دست داده‌اند و تنها 33 درصد آن‌‌هم در شرایط سخت مشغول به کار هستند.
به گفته این نهاد، حمایت اقتصادی و مالی دلیل اصلی بسته شدن رسانه‌های کشور است.
مسرور لطفی، رئیس بخش رسانه‌ی اتحادیه ملی خبرنگاران گفت: «رسانه‌های که هنوز فعالیت می‌کنند با چالش جدی روبرو استند، برخی در معرض خطر و برخی هم حمایت مالی نمی‌شود».
آقای لطفی افزود که 40 درصد از خبرنگاران نگران امنیت شان استند و بقیه به‌خاطر از دست دادن شغل و مشکلات اقتصادی نگران استند.
اوایل ماه اگست طالبان حملات خود علیه نیروهای دولتی افغانستان را افزایش داد. 15 اگست نیروهای طالبان وارد کابل شدند و کنترول کاخ ریاست‌جمهوری را به دست گرفتند. سپس گزارش شد اشرف غنی رئیس‌جمهور افغانستان کشور را ترک کرده است. بامداد 16 اگست طالبان اعلام کرد که جنگ در افغانستان به پایان رسیده است و شکل حکومت آینده افغانستان به زودی مشخص خواهد شد. روز 7 سپتمبر طالبان فهرست اعضای دولت جدید افغانستان را اعلام کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала