توالت دوم به استیشن فضائی بین المللی نصب می گردد

© Photo / Roskosmos / Fedor Yurchikhinاستیشن بین المللی فضایی
استیشن بین المللی فضایی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.10.2021
عضو شوید
توالت دوم برای فضانوردان در ماه جولای به کیهان فرستاده شد که حالا در استیشن جابجا می گردد.
به گزارش اسپوتنیک، دومین توالت در بخش روسی استیشن فضایی بین المللی (ISS)  آماده و توسط راکت جدید "Science" در ماه جولای، به کیهان فرستاده شد و به ISS متصل گردید که حالا در بحش که روس ها در استیشن فعالیت میکند، جابجا می گردد.
استیشن بین المللی فضائی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.06.2019
مصارف سفر توریستان در استیشن بین المللی فضایی
فضانورد اولگ نوویتسکی پس از اتمام اتصال توالت در ماژول جدید، گفت: "من آماده آزمایش آن در شرایط جنگی هستم".
یک متخصص از مرکز کنترل ماموریت منطقه مسکو به این فضانورد گفت: "ما اجازه میدهیم که در شرایط جنگی از آن استفاده کنید و مراقب این توالت باشید."
فعلاً استیشن فضایی بین الملل دارای سه توالت ساخت روسیه می باشد که در ماژول های Zvezda ، Nauka و Tranquility نصب گردیده اند.
همانطور که آژانس به یاد می آورد، در اکتوبر 2020، یک توالت UWMS امریکایی به ISS تحویل داده شد که توسط ناسا "با در نظر گرفتن خواسته های فضانوردان در مورد راحتی و سهولت استفاده" توسعه داده شد. گفته شده است که این توالیت 65 درصد جمع و جورتر و 40 درصد سبک تر از نمونه روسی است، اما تا کنون فضانوردان نتوانسته اند از آن استفاده کنند.
در 4 اکتوبر، کمیسیون دولتی آزمایش پرواز مجتمع های فضایی سرنشین دار، ترکیب خدمه اصلی و پشتیبان فضاپیمای حمل و نقل سرنشین دار سایوز MS-19 را تأیید کرد.
راکت کیهانی سایوز -2.1a  با فضانوردی سایوزMS-19، که در آن یولیا پرسیلد بازیگر و کلیم شیپنکو کارگردان در 5 اکتوبر به ISS پرواز می کنند، در سکوی پرتاب کیهان فضایی بایکونور نصب شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала