فارغ از روابط سیاسی، تجارت کنید

© Sputnikدورنماهای تجارت افغانستان و روسیه: از کشمش تا سنگهای قیمتی و عضویت در سازمان شانگهای
دورنماهای تجارت افغانستان و روسیه: از کشمش تا سنگهای قیمتی و عضویت در سازمان شانگهای - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.10.2021
عضو شوید
اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان در روابطه به تسهیل تجارت با کشورهای همسایه اعلامیه صادر کرد.
به گزارش اسپوتنیک، اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان می گوید که تحولات اخیر سیاسی در افغانستان روند تجارت را با تمامی کشورهای جهان بشمول کشورهای همسایۀ که شرکای عمده در عرصه تجارت با افغانستان بوده اند، متاثر و مختل نموده است.
نبود روابط تجارتی با کشور های همسایه، روند عرضه و تقاضا در مارکیت های افغانستان را متاثر ساخته و قیمت های تمامی اجناس بخصوص مواد اولیه و مواد نفتی در بازار های افغانستان افزایش یافته است.
از ادامه چنین وضعیت نه تنها تاجران و عرضه کنندگان بلکه مستهلکین و مصرف کنندگان نیز متضرر گردیده اند.
کابلوف: مقیاس جنایات جنگی آمریکا در افغانستان هنوز مشخص نشده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.10.2021
کابلوف: مقیاس جنایات جنگی آمریکا در افغانستان هنوز مشخص نشده است
چون فصل زمستان فرا رسیدنی است، تقاضا برای مواد اولیه و مواد نفتی رو به افزایش بوده و عرضه این مواد بنابر مشکلات بانکی، بی ثبات بودن نرخ اسعار و کاهش روابط تجارتی با کشور های همسایه یا متوقف بوده و یا به کمترین میزان انجام میشود.
عدم مراودات و تجارت میان افغانستان و کشور های همسایه، روند تورید و عرضه مواد مورد نیاز در بازار های افغانستان را به شدت متأثر ساخته و احتمال میرود که در اینده نزدیک و فصل زمستان قیمت های مواد اولیه و مواد نفتی بیشتر افزایش یابند.
اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان بمنظور تداوم روابط تجارتی نیک و حسنه با کشور های همسایه بشمول پاکستان، ایران، ازبکستان و ترکمنستان از رهبری دول آن کشور ها، ادارات و نهاد های ذیدخل و اتاق های تجارت کشورهای همسایه تقاضا می نماید تا بدور از تعاملات و دیدگاه های سیاسی، در عرصه تأمین و تسهیل روابط تجارتی میان افغانستان و کشور های شان همکاری همه جانبه نموده، نگذارند که تجارت کاهش یابد و مردم کشور بیشتر متضرر گردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала