استقرار نیروهای چین در بگرام/پکن رد کرد

© @https://twitter.com"بگرام" پس از تخریب تجهیزات به نیروهای امنیتی افغان سپرده می‌شود
بگرام پس از تخریب تجهیزات به نیروهای امنیتی افغان سپرده می‌شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.10.2021
عضو شوید
 سفیر چین در افغانستان شایعات مربوط به استقرار نیروهای نظامی چین در پایگاه هوایی بگرام را رد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، وانگ یو، سفیر چین در افغانستان در پیامی توییتری نوشت: کسانی که شایعاتِ مبنی بر حضور نیروهای چینی در پایگاه هوایی بگرام را ساخته اند، اهداف مخفی خود را دارند.
طالبان در پایگاه هوایی  سابق آمریکا در بگرام. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.10.2021
چندرسانه ای
طالبان در پایگاه متروکه هوایی آمریکا در بگرام
این در حالی است که بلال کریمی معاون سخنگوی طالبان دیروز یکشنبه گفت: نه هواپیمایی از چین وارد فرودگاه بگرام شده و نه نیروهای نظامی چین در این پایگاه مستقر شده اند.
بر اساس این گزارش روز شنبه  چراغ های پایگاه بگرام در ولایت پروان افغانستان پس از سه ماه دوباره روشن شد و شایعات زیادی مبنی بر واگذاری این پایگاه به چین منتشر گردید.
منابع روزنامه‌ی گفتند طالبان فاقد تخصص در زمینه حفظ پایگاه و پروازهای نظامی است و پروازهای اخیر نظامی در این فرودگاه متعلق به چین است.
پایگاه نظامی بگرام بزرگترین پایگاه نیروهای تروریست آمریکایی در افغانستان بود و در دو دهه گذشته این نظامیان در آن استقرار داشتند.
نیروهای آمریکایی دوم جولای سال‌جاری پایگاه اصلی خود در فرودگاه بگرام بدون اطلاع نیروهای دولتی افغانستان شبانه آنجا را تخلیه کردند و چند هفته بعد طالبان با تصرف پیاپی ولایت‌های افغانستان وارد کابل شدند.
گفتنی است، روابط چین با گروه طالبان بسیار نزدیک است. در روزهای گذشته چین از جمله کشورهای کمک کننده به دولت جدید طالبان بوده است. سفارت چین در کابل از معدود سفارت‌های است که هنوز هم در کابل با حضور سفیر چین فعالیت دارد. اما چین هم تا هنوز دولت جدید تاسیس طالبان را به رسمیت نشناخته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала