طالبان: روند توزیع معاشات باقی‌مانده کارمندان جریان دارد

© Sputnik / Zakarya Safari طالبان: روند توزیع معاشات باقی‌مانده کارمندان جریان دارد
 طالبان: روند توزیع معاشات باقی‌مانده کارمندان جریان دارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.10.2021
عضو شوید
اداره امور طالبان اعلام کرده است که روند پرداخت معاشات باقی‌مانده کارمندان دولتی جریان دارد.
 
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، اداره امور طالبان روز سه‌شنبه، سیزدهم میزان، در یک اعلامیه گفته است که عدم پرداخت معاشات ماه اسد کارمندان حکومت، یکی از مشکلات باقی‌مانده به حکومت طالبان است.
بامیان؛ پایتخت فرهنگی کشورهای سارک در یک نگاه  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.10.2021
طالبان از حفره های خالی بودا های بامیان محافظت می‌کند
به گفته این اداره، مقام‌های اداره قبلی معاشات ماه اسد کارمندان را مثل دیگر داشته‌های بانکی «اختلاس» کرده بودند.
مولوی احمدجان احمدی، رییس عمومی اداره امور طالبان، می‌گوید که به خاطر حل مشکل موجود، کمیسیونی بر رهبری ملا عبدالسلام حنفی، معاون رییس‌الوزرا و با حضور سرپرست‌های وزارت‌های مالیه، مخابرات و رییس عمومی اداره امور، بانک مرکزی و شهرداری کابل ایجاد شده است.
به گفته او، این کمیسیون به منظور حل مشکل موجود، جلسات متعددی را برگزار کرده که در نتیجه آن فیصله شده تا حقوق کارمندانی که بر‌عهده حکومت گذشته بود، اجرا شود و بدین وسیله مردم با مشکل اقتصادی روبه‌رو نشود.
در اولویت‌بندی‌ای که صورت گرفته است، کارمندان وزارت‌های مالیه، معارف، تحصیلات عالی، صحت عامه و زراعت، آبیاری و مالداری در صدر قرار گرفته‌اند. به گفته اداره امور طالبان، اکنون همه کارمندان دولتی معاش‌شان را دریافت خواهند کرد.
حکومت محمداشرف غنی در بیست‌وچهارم اسد سقوط کرد. معاش کارمندان دولتی از ماه اسد به این سو پرداخت نشده بود. شمار کارمندان ملکی دولت پیشین حدود ۴۰۰ هزار نفر اعلام شده  است. کارمندان زن برخی از ادارات دولتی تاکنون اجازه کار نیافته‌اند. اداره امور در مورد معاش کارمندان زن چیزی نگفته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала