ثبت بیش از 200 هزار مورد تجاوز جنسی بر کودکان در کلیسا های کاتولیک فرانسه

© AFP 2023 / Gabriel Bouysثبت بیش از 200 هزارمورد تجاوز جنسی بر کودکان در کلیسا های کاتولیک فرانسه
ثبت بیش از 200 هزارمورد تجاوز جنسی  بر کودکان در کلیسا های  کاتولیک  فرانسه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.10.2021
عضو شوید
یک کمیته مستقل تحقیاقاتی در فرانسه گزارش مکمل سوء استفاده جنسی از بیش از دو هزار کودک از سوی کشیش ها را  در کلیسای های کاتولیک منتشر نموده است
 به گزارش اسپوتنیک، به نقل Le Figaro یک کمیته تحقیقاتی مستقل در فرانسه امروز سه شنبه با انتشار گزارشی اعلام کرد، که طی 70 سال گذشته بیش از 216 هزار کودک بین سال‌های 1950 - 2020 توسط کشیش‌های کاتولیک فرانسه مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند.
تجاوز جنسی کشیش پدوفیلیا در مراسم خاکسپاری - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.02.2020
تجاوز جنسی کشیش پدوفیلیا در مراسم خاکسپاری
ژان مارک سووه، رئیس کمیسیون مستقل این تحقیق در سخنرانی روز سه‌شنبه خود همزمان با انتشار رسمی این گزارش گفت: «تحقیقات انجام شده از بی‌تفاوتی عمیق و حتی ظالمانه کلیسای کاتولیک نسبت به قربانیان سوءاستفاده جنسی حکایت دارد؛ چنان که تا اوایل دهه دوهزار، نه تنها ادعای قربانیان باور نمی‌شد بلکه گوش شنوایی هم برای آن نبود.»
آقای سووه افزود: «نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که حدود سه هزار کودک آزار از سال 1950 تا کنون در کلیسای کاتولیک فرانسه انجام وظیفه کرده‌اند که دو سوم آنها کشیش بوده‌‌اند.»
این گزارش بر اساس ثبت شهادت قربانیان و شاهدان و بررسی آرشیو کلیساها، پرونده‌های دادگاه‌ها، گزارش‌های پلیس و مطبوعات طی 70 سال گذشته تهیه شده که برای تکمیل آن دو سال و نیم زمان صرف شده است.
کلیسای کاتولیک چندین دهه است که به جنایت‌های مشابهی در حق ده‌ها هزار کودک در سراسر جهان از شیلی گرفته تا استرالیا متهم می‌شود.
در سال 2002 هم رسوایی بزرگترین تجاوز جنسی در شهر بوستون سر و صدابرپا کرد. در آن زمان اعلام شد، یکی از کشیش‌ها بین سال‌های 1962 -1995 به بیش از 130 کودک تجاوز کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала