لاوروف: ازطالبان می‌خواهیم بدون هیچ سازشی با تروریسم مبارزه کنند

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров во время совместной пресс-конференции с министром иностранных дел Турции Мевлютом Чавушоглу
Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров во время совместной пресс-конференции с министром иностранных дел Турции Мевлютом Чавушоглу  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.10.2021
عضو شوید
وزیر امور خارجه روسیه می‌گوید کشورش همراه با ایران از مقامات جدید افغانستان می خواهند تا بدون هیچ گونه سازشی با تروریسم مبارزه کنند.
 به گزارش اسپوتنیک،سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه می‌گوید، روسیه و ایران از مقامات افغانستان می‌خواهند بدون هیچگونه سازش با تروریسم مقابله کنند و این دو کشور تلاش خواهند کرد برای حل و فصل اوضاع در افغانستان اقدامات شان را هماهنگ کنند.
دیدار طالبان با مسئولین رسانه‌ها در قطر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.10.2021
تعهد طالبان به عدم تهدید از خاک افغانستان علیه ایران
وزیر امور خارجه روسیه، امروز (6 اکتبر) در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران گفت: «افغانستان باید منبع بی ثباتی منطقه ای و جهانی خود را متوقف کند. ما از مقامات جدید افغانستان می خواهیم که بدون هیچ گونه مصالحه ای با گروه های تروریستی و همچنین قاچاق غیرقانونی مواد مخدر و سلاح مبارزه کنند».
به گفته وی، طرفین درباره همکاری های منطقه ای و بین المللی برای کمک به بازسازی افغانستان پس از جنگ گفتگو کردند. لاوروف افزود: «در این زمینه، هم فدراسیون روسیه و هم جمهوری اسلامی ایران دارای ابتکارات مربوطه هستند. امروز ما در مورد نحوه هماهنگی تلاش ها برای اجرای آنها صحبت کردیم».
گفتنی است امروز سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه باحسین امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه ایران که به دعوت رسمی روسیه به مسکو سفر کرده است در تالار وزارت خارجه روسیه دیدار و به تبادل نظر پرداخت .
در این دیدار طرفین همچنین در زمینه سازی جهت برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی، تقویت تعاملات در حوزه تجاری و اقتصادی، انرژی، بستر سازی جهت ارتقاء همکاریهای فرهنگی، موضوعات کنسولی به گفتگو پرداختند.
امیرعبداللهیان ضمن تشکر از حمایت روسیه در عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای بر ضرورت تقویت همکاری ها در موضوعات منطقه ای و بین المللی تاکید ورزید.
بررسی آخرین وضعیت افغانستان، تحولات قفقاز، برجام، رژیم حقوقی دریای خزر و دیگر موضوعات منطقه ای و بین المللی از دیگر نکات مورد بحث و گفتگوی بین طرفین در این ملاقات بود .
سرگئی لاوروف هم با اشاره به سفر اخیر خود به تهران و امضای موافقتنامه تاسیس مراکز فرهنگی دو کشور خواستار اجرایی شدن سند مذکور شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала